حضور کارآفرین زن ایرانی در نشست بین المللی باکو برای توسعه کارآفرینی زنان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۴:۵۲:۱۴
کد خبر: ۸۶۲۱۲۳
حضور کارآفرین زن ایرانی در نشست بین المللی باکو برای توسعه کارآفرینی زنان
توکل که یکی از ۲۰ کارآفرین برتر براساس آرای مردمی در سامانه معاونت امور زنان و خانواده بوده در پنل حمایت از زنان کارآفرین از طریق ICT به بیان پیشرفت های زنان در ایران در این بخش پرداخت

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ نسیم توکل از بانوان کارآفرین ایرانی در زمینه ICT در نشست بین المللی توسعه کارآفرینی زنان در باکو به تشریح ظرفیت های زنان ایرانی در حوزه کارآفرینی پرداخت. این نشست در تاریخ ۲۰ ژوئن با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای منطقه و حوزه CIS در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد.

توکل که یکی از ۲۰ کارآفرین برتر براساس آرای مردمی در سامانه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بوده در پنل حمایت از زنان کارآفرین از طریق ICT و در کنار دیگر اعضای پنل از کشورهای اذربایجان، ترکیه، گرجستان و قزاقستان به بیان پیشرفت های زنان در ایران در این بخش پرداخت و نمونه هایی از محصولات نوآورانه و دانش محور آنها را در صنعت ICT معرفی کرد.  

وی با اشاره به اینکه به رغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه امریکا، زنان توانسته اند با پشتکار بیشتر، نوآوری و اجرای ایده های نوین مسیر رشد خود را ادامه دهند، گفت: اینک کمپینی با عنوان "زنان نسل تحریم" به راه افتاده که آنها در آن توانمندی های خود را به اشتراک می گذارند.

توکل همچنین پس از معرفی سامانه انتخاب مردمی کارآفرینان برتر زن، بروشور معرفی بیست نفر برتر در اولین دوره این انتخابات را به نمایندگان کشورها و سازمان های حاضر در جلسه ارایه داد.

فروم بین المللی توسعه کارآفرینی زنان که به ریاست خانم هجران حسین آوا رئیس سازمان امور خانواده، زنان و کودکان جمهوری آذربایجان و عضو کابینه آن کشور برگزار شد طی یک روز به بررسی راهکارهای توسعه کارآفرینی زنان، وضع موجود و چشم انداز آینده پرداخت.

مطالب ارایه شده حاکی از تمرکز فعلی فعالیت زنان این کشورها بر روی صنایع دستی و حوزه کشاورزی بوده و در حال برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت ها برای حضور زنان در بخش های فناوری و ICT هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز