رونمایی آمنی ویژن از یک سنسور ۴۸ مگاپیسلی برای تلفن‌های هوشمند

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۸:۴۰:۲۷
کد خبر: ۸۶۲۱۸۰
رونمایی آمنی ویژن از یک سنسور ۴۸ مگاپیسلی برای تلفن‌های هوشمند
کمپانی آمنی ویژن (OmniVision) از یک سنسور دوربین موبایل 48 مگاپیکسلی رونمایی کرده که احتمالا در موبایل های میان رده به کار خواهد رفت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دوربین تلفن های هوشمند امروزه بخش مهمی از تجربه کاربری این دستگاه ها محسوب می شود. این ماژول ها معمولا توسط خود تولید کننده ها ساخته نمی شوند بلکه از یک سازنده دیگر خریداری شده و در تلفن ها قرار می گیرند. برخی شرکت ها نیز دارای زیر مجموعه هایی برای توسعه سنسور دوربین موبایل هستند. یکی از ترندهای اخیر این بازار هم سنسورهایی با رزولوشن بسیار بالا هستند که می توان گفت سونی با معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 شروع کننده ی آن بود. پس از آن هم سامسونگ سنسورهای 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM1 و GM2 و همچنین سنسور 64 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 را معرفی کرد. حالا نیز کمپانی آمنی ویژن با معرفی سنسور 48 مگاپیکسلی OV48B جدیدش به این جریان ملحق شده است.

 

این اولین سنسور 48 مگاپیکسلی ساخت آمنی ویژن است

این اولین سنسور 48 مگاپیکسلی آمنی ویژن است و از پیکسل های 0.8 میکرونی استفاده می کند. این سنسور همچنین از تکنولوژی PureCel Plus این شرکت برای انباشت پیکسل ها نیز بهره می برد و قابلیت هایی چون زوم دیجیتال و اینترفیس DPHY و CPHY نیز پشتیبانی می کند که آن را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای گوشی هایی با دوربین چندگانه می کند.

سنسور دوربین موبایل آمنی ویژن به یک فیلتر رنگی چهار سلوله و موزاییک سخت افزاری نیز مجهز شده که آن را قادر می کند تصاویر 48 مگاپیکسلی تحویل دهد. در نور کم نیز این سنسور قادر به ترکیب پیکسل ها برای جذب نور بیشتر و تولید تصویر 12 مگاپیکسلی است. سنسور جدید آمنی ویژن از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) به کمک میکرولنزهای 2×2 برای فوکوس در نور کم استفاده می کند.

سنسور دوربین موبایل

این سنسور قادر به تولید تصاویر 12 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسلی برای عکس ها، و ویدیوی 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، 2K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080p با نرخ 240 فریم بر ثانیه و 720p با نرخ 480 فریم بر ثانیه است و انتظار می رود سه ماهه آخر سال 2019 در دسترس باشد.

با این که سنسورهای ساخت این شرکت به اندازه نمونه های سامسونگ و سونی مشتری ندارند اما بسیاری سازنده ها قبلا از آن ها در موبایل هایشان استفاده کرده اند. از دستگاه هایی که قبلا به سنسور دوربین موبایل ساخت آمنی ویژن مجهز شده اند می توان به ذنفون مکس پرو M1 ساخت ایسوس و موتورولا G4 پلاس اشاره کرد. در آخر می توان گفت باز بودن دست تولیدکننده های موبایل های میان رده برای انتخاب از میان سنسورها در نهایت به نفع آن ها و مصرف کننده ها خواهد بود و احتمالا شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

 

نظر شما