ماموریت های سازمان های مختلف برای هفته ی ازدواج ابلاغ شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۶:۳۵:۰۰
کد خبر: ۸۶۲۱۹۴
در جریان هفتاد سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان، محمدمهدی تندگویان ؛معاون ساماندهی امور جوانان، اعظم کریمی؛ مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، محمود محدث، مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان، بهرام سرمست؛ استاندار قم، رسول منعم؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و سایر نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد، ماموریت های سازمان ها و نهاد های مختلف برای هفته ی ازدواج قرائت و از سوی وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ اعظم کریمی؛ مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در جریان هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به بحث و بررسی در رابطه با فعالیت های سازمان ورزش و جوانان و ماموریت سایر ارگان های مربوطه در خصوص هفته ازدواج پرداخت.

وی با اشاره به اقداماتی که در خصوص هفته ازدواج لازم است صورت گیرد و در رابطه با برنامه های بزرگداشت هفته ازدواج وزارت ورزش و جوانان که از ۱۲ الی ۱۸ مرداد ماه ۹۸ برگزار خواهد شد، گفت: امسال شاهد تشکیل ستاد ملی ازدواج هستیم. هفته ازدواج در تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد . برای این هفته برنامه‌هایی در وزارت در نظر گرفته‌ایم.

وی در تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت : برگزاری مراسم روز ملی ازدواج، باطل کردن تمبر روز ازدواج و رونمایی در مراسم روز ملی ازدواج، رونمایی از اپلیکیشن همراز، راه اندازی سامانه جامع خدمات ازدواج،  برگزاری نشست خیرین ازدواج با مقام عالی وزارت و نشست خیرین با استانداران ، برگزاری جشنواره فیلم ازدواج، برگزاری جشنواره آیین های ازدواج اقوام، برگزاری نمایشگاه ملزومات ازدواج، برگزاری برنامه‌های تلویزیونی با صاحبنظران در موضوع ازدواج، تامین محتوای پخش زیرنویس های فرهنگی، برگزاری جشن و نمایشگاه ملزومات ازدواج،  راه اندازی کمپین مشاوره رایگان، همکاری در کمپین کمک به زوج‌های جوان سیل زده، برگزاری پیاده روی و مسابقات ورزشی، تولید محتوا و ساخت انیمیشن و ویدیو های کوتاه و تیزر در رسانه ملی و فضای مجازی تهیه ویژه نامه با رویکرد نگاه اجتماعی به مقوله ازدواج، تدوین پیامک های کوتاه و اثربخش با موضوع انتخاب آگاهانه و تشویق خیرین به مشارکت در ازدواج جوانان جهت اکران در بیلبوردها و هماهنگی با اصناف جهت تخفیف ویژه ملزومات مراسم ازدواج در هفته ازدواج از جمله این برنامه‌هاست.

کریمی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش رسانه در هفته ازدواج اظهار کرد: تنها تیتر آمار ازدواج و طلاق نباید در رسانه ها منتشر شود و انتشار این آمارها کافی نیست بلکه ضمن توجه به سایر وجوه، باید سیاست‌مداران نسبت به سایر اتفاقات حساس شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: ظرفیت مساجد می توانند فضای خوبی برای ارائه مشاوره رایگان ازدواج باشد که در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم. همچنین  بخشی از جامعه هدف ما در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سایر ارگان ها هستند و برای انجام هر نوع همکاری اعلام آمادگی می کنیم .

وی با اشاره به ماموریت ها هر یک از سازمان‌های مربوطه در هفته ازدواج افزود: از وزارت علوم انتظارهایی در خصوص هفته ازدواج داریم. انجام برنامه های موضوع ازدواج، مشاوره رایگان در خوابگاه متاهلین، برگزاری تریبون آزاد برای انتخاب صحیح امر ازدواج، برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی با موضوع ازدواج ، برگزاری جشن های واقعی ازدواج دانشجویی از جمله انتظارات ما از این مجموعه است.

کریمی با اشاره به انتظارات وزارت ورزش و جوانان در هفته ازدواج از وزارت کشور خاطرنشان کرد: تسهیل در ثبت مجمع ملی خیرین ازدواج کشور و رفع مشکل ثبت مجامع استانی، همکاری در تشکیل ستاد ساماندهی جوانان، پیگیری وظایف دستگاه ها و برگزاری نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد از جمله انتظارات ما از وزارت کشور است؛ همچنین انتظار داریم وزارت صمت جهت تسریع در صدور مجوز برگزاری نمایشگاه در کلیه استانها در حوزه  ارائه کالاهای مورد نیاز جهیزیه و خدمات مربوط به ازدواج و برگزاری دوره‌های آموزشی پیش و پس از ازدواج برای کارکنان و کارگران با ما همکاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در برگزاری اولین جشنواره ملی آیین‌های ازدواج و بازدید رایگان زوج های جوان از اماکن تاریخی و موزه ها همچنین ارائه تسهیلات اقامتی سفر به زوج های جوان با ما همکاری داشته باشد.

کریمی اضافه کرد: وزارت دادگستری لازم است همکاری و هماهنگی بیشتری با مراکز مشاوره ازدواج دو وزارتخانه جهت هم افزایی و کاهش طلاق و افزایش ازدواج داشته باشد همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه زوج های جوان جهت آشنایی با مسائل حقوقی ازدواج و شناسایی قضات، وکلا و اعضای شورای حل اختلاف و تشویق آنان با بیشترین پرونده سازش و رجوع صورت بگیرد . با مساعدت دادگستری لازم است روز ازدواج به عنوان روز بدون طلاق و عدم صدور حکم طلاق اعلام شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به ماموریت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رونمایی و باطل کردن تمبر در مراسم روز ازدواج همچنین پیش بینی اینترنت هدیه به زوجین جوان و همکاری در سامانه سامانه جامع ازدواج از جمله ماموریت های این وزارتخانه خواهد بود.

کریمی در خصوص مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: اکران پیام‌های فرهنگی در بیلبوردهای جاده، راه ها و غیره، ایجاد شرایط ویژه تسهیلات مسکن برای زوجین و ارائه بسته های تشویقی از جمله این موارد است همچنین وزارت رفاه لازم است در استفاده رایگان زوج های جوان از اماکن و مجموعه های فرهنگی و ورزشی و شناسایی تعاونی هایی که زوج های موفق راه اندازی کردند با ما همکاری داشته باشد.

وی اضافه کرد: لازم است آموزش و پرورش نشست های تخصصی با حضور صاحب نظران دوره های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان همچنین دوره آموزشی مشاوره برای انجمن اولیا و مربیان با توجه به قرار گرفتن این هفته در تابستان برگزار کند . لازم است کمیته امداد در برگزاری جشن ازدواج و اهداء بسته های فرهنگی و توانمندی افراد تحت پوشش با ما همکاری کند.

کریمی گفت: جمله مأموریت های مرکز امور زنان و خانواده این است که نتایج پژوهش‌ها را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد و همکاری و مشارکت فعال امور بانوان استانداری ها و فرمانداری ها برای برنامه ریزی هفته ی باشکوه ازدواج مورد تاکید است.

کریمی با اشاره به ماموریت های وزارت بهداشت اظهار کرد: ویزیت رایگان جوانان و مشاوره بهداشت خانواده برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع ازدواج و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله ماموریت های این وزارتخانه است لازم است بهزیستی نیز در خصوص مشاوره رایگان و حمایت از زوجین مددجوی سیل زده و کم درآمد،  معلول تسهیلات ویژه پیش بینی لازم صورت بگیرد.

وی در پایان به سایر ماموریت‌های سازمان هایی چون هلال احمر، بسیج مستضعفین، جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌ها برای آمادگی هفته ازدواج تاکید کرد همچنین گفتنی است همه ماموریت های تدوین شده از سوی وزیر ورزش و جوانان امضا و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز