مدیرکل دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل سازمان ثبت احوال کشور :

تحریم‌ها صدور کارت ملی هوشمند را متوقف کرده است/ با شماره پیگیری مشکل کارت ملی در امور بانکی حل می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۰۵:۳۷:۱۰
کد خبر: ۸۶۲۶۶۳
صدور کارت ملی هوشمند برای افرادی که درخواست داده اند با تاخیر زیادی رو به رو شده است این در صورتی است که بانک ها از ارائه خدمات به افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند خودداری می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دریافت کارت ملی هوشمند برای همه ایرانیان اجباری اعلام شده است؛ این  در حالی است که صدور کارت ملی جدید  برای افرادی که حتی سال گذشته اقدام به ثبت نام کردند  با تاخیر طولانی مواجه شده؛ از سوی دیگر از ابتدای تیرماه هیچ بانکی بدون کارت ملی هوشمند خدماتی ارائه نمی‌دهد.

مرتضی الویری، مدیرکل دفتر روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص بن بستی برای کارهای اداری مردم در انتظار صدور کارت ملی هوشمند ایجاد شده است و راهکار چنین گفت: افراد می توانند با ارائه شماره پیگیری که هنگام تقاضا جهت صدور کارت هوشمند دریافت کرده اند از خدمات بانکی استفاده کنند.

الویری تاکید کرد: در صورت مفقود شدن شماره پیگیری کارت هوشمند، هموطنان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به صورت رایگان  شماره پیگیری را دریافت کنند و تا زمان صادر شدن کارت هوشمند از این شماره پیگیری برای کارهای اداری خود استفاده کنند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل سازمان ثبت احوال کشور افزود: با مراکزی مسئول   خدمات‌دهی به شهروندان هستند هماهنگ شده تا افراد بر اساس رسیدی که جهت صدور کارت هوشمند دریافت کرده‌اند احراز هویت شوند و فعالیت‌های خود اعم از فعالیت های بانکی را انجام بدهند.

الویری در خصوص تاخیر طولانی در صدور کارت‌های هوشمند افراد ثبت نام کرده از سال گذشته چنین گفت: مشکل تاخیر پیش آمده به ثبت احوال بر نمی‌گردد، برخی مراکز تعهداتی به ما داشتند که انجام نداده‌اند.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل سازمان ثبت احوال کشور عنوان کرد:  به محض اینکه بدنه های کارت را تحویل بدهند؛ ثبت احوال  قادر است در ماه حدود دو و نیم میلیون کارت صادر کند و در این رابطه محدودیتی نداریم.

وی اظهار کرد: کارت ملی که صادر خواهد شد ؛تولید داخل است و موسسات داخلی و رسمی بنا به تولید آن دارند؛ امکان ورود بدنه کارت ملی هوشمند از خارج کشور را نداریم.

الویری در پاسخ به این سوال که تا چه میزان تحریم موجب به تاخیر افتادن صدور کارت هوشمند برای شهروندان شده است؟ گفت: ارتباط مستقیم دارد. امیدواریم به زودی  کارت‌هایی که تولید داخل است وارد سیستم شده و مشکل حل شود ولی هنوز نمی‌توان  زمان مشخصی برای تولید داخلی انبوه کارت‌های هوشمند به سیستم بیان کرد.

نظر شما
پرونده ویژه