برقراری ارتباط بدون اینترنت یا شبکه مخابراتی

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۲۱:۲۰:۳۹
کد خبر: ۸۶۳۱۹۴
برقراری ارتباط بدون اینترنت یا شبکه مخابراتی
در ادامه سریال معرفی قابلیت های جدید و بعضا عجیب توسط بازیگران بزرگ بازار موبایل، اینبار نوبت به اوپو رسیده که سیستم ارتباطی جدیدی را معرفی کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ کمپانی اوپو از یک فناوری ارتباطی اختصاصی میان برد رونمایی کرده که به کاربران موبایل های این برند امکان تماس یا چت بدون نیاز به شبکه های سلولی، اینترنت، وای فای یا بلوتوث را می دهد.

دولت چین قادر به نظارت بر این شبکه نیست

این پروتکل که «مش تاک»، (MeshTalk) نامگذاری شده، سیستمی غیر متمرکز و انتها-به انتها است که برای برقراری ارتباط تا فاصله ۳ کیلومتری کارایی دارد اما در محیط های شلوغ به واسطه استفاده از رله سیگنال بین دستگاه ها، این فاصله بیشتر هم می شود.

کمپانی سازنده مدعی است که مش تاک تاثیر چندانی روی مصرف باتری ندارد و گوشی در حالت استندبای تا ۷۲ ساعت شارژ خواهد داشت. مش تاک به دستگاه های اوپو اجازه ایجاد شبکه های ادهاک در محدوده ای گسترده و برقراری ارتباط بدون نیاز به ایستگاه پایه را می دهد.

ادهاک شکلی ساده از پیاده سازی توپولوژی شبکه است که در آن از اکسس پوینت مرکزی خبری نیست و دستگاه ها به عنوان گره های شبکه به صورت مستقیم با هم ارتباط برقرار می کنند. نقاط ضعف این شبکه پایداری نسبتا پایین و مسیریابی دشوار در صورت متحرک بودن گره ها است اما از کنار مزایایی نظیر هزینه پایین، پیاده سازی ساده، انعطاف‌پذیری و کاربری آسان نمی توان به آسانی گذشت.

مش تاک

نکته مهم اینجاست که مش تاک به واسطه عدم اتکا به یک شبکه مرکزی امکان کنترل ارتباط توسط سازمان های دولتی یا خصوصی را از بین می برد و ارائه چنین قابلیتی با فضای حاکم بر فناوری چین و علاقه پکن به نظارت مستقیم بر کاربران همخوانی ندارد.

اوپو امیدوار است از این سیستم در مواقع عدم دسترسی به اینترنت، ورود به کشورهای خارجی یا در مکان های شلوغ نظیر استادیوم با ترافیک بالای شبکه موبایل  استفاده شود. زمان ارائه این قابلیت و سازگاری آن با گوشی های فعلی این شرکت هنوز مشخص نشده اما اوپو در جریان برگزاری MWC شانگهای دموی آن را به نمایش گذاشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز