سردار نوریان:

رفتار دختران با پلیس همراه با فحاشی و تعرض بود / امکان حضور پلیس زن در تمام صحنه های جرم نیست

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۱۶:۳۰:۱۵
کد خبر: ۸۶۳۴۶۲
رفتار دختران با پلیس همراه با فحاشی و تعرض بود / امکان حضور پلیس  زن در تمام صحنه های جرم نیست
سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی در واکنش به ماجرای پارک پلیس گفت: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی تسلیم جوسازی‌های عناصر معاند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که غالبا به صورت هدفمند و هدایت شده منتشر می‌شود، نخواهد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا ، سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی در واکنش به ماجرای پارک پلیس گفت: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی تسلیم جوسازی‌های عناصر معاند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که غالبا به صورت هدفمند و هدایت شده منتشر می‌شود، نخواهد شد.

سردار احمد نوریان در واکنش به کلیپ منتشره شده از اتفاق رخ داده در پارک پلیس تهرانپارس اظهار کرد: عصر روز یک شنبه (یکم تیرماه) طی تماس شهروندان از طریق سامانه ۱۱۰ مبنی بر ایجاد مزاحمت و رفتارهای نامتعارف چند نفر در پارک پلیس تهرانپارس، عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد سه پسر و دو دختر جوان با حالتی غیرطبیعی به رفتارهای نابهنجار و آسیب زا، اقدام کردند؛ به گونه‌ای که توجه همگان را جلب کرد و همین عامل موجب نگرانی و تماس شاهدان ماجرا با پلیس شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس ابتدا به صورت محترمانه، افراد مذکور رابه آرامش و رعایت شئون اخلاقی دعوت کردند اما آن‌ها عکس العمل بسیار نامتعارف توام با فحاشی و تعرض به پلیس داشتند.

سردار نوریان با اشاره به بی توجهی به هنجار و قبح شکنان به تذکرات پلیس ادامه داد: در تداوم رفتارهای نامتعارف، این افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: در این ماجرا، اولا : پلیس برابر وظایف ذاتی که برقراری نظم، امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و ایجاد آرامش در فضای عمومی است، عمل کرده و ثانیا از بروز اتفاقات غیرقابل پیش بینی جلوگیری کرده است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: طبیعی است که چنانچه پلیس در انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در مقابل متخلفان و مجرمان تحت هرشرایطی کوتاهی کند، آحاد جامعه متضرر خواهند شد. همینطور اگر باب شود که هر متخلفی در هرسطحی بتواند به پلیس تعرض کند و یا اجازه دهیم مجری قانون توسط هر فردی مورد تعرض و اهانت قرار گیرد، عملا تحقق نظم و امنیت در پناه قانون در جامعه از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: همه باید ملتزم به قانون مداری و تمکین قانون باشند، البته اگر به شیوه عمل و یا رفتار پلیس اشکالی وارد باشد توسط ساختارهای رسمی نیروی انتظامی از جمله بازرسی ناجا و دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ رسیدگی می شود.

سردار نوریان تاکید کرد: پلیس فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و حزبی، به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه (ناظم اجتماعی) برخود فرض می‌داند با هرگونه عمل خلاف قانون که امنیت عمومی را مخدوش کند، در چارچوب "قانون" برخورد کند و اجازه ندهد عده‌ای هنجارشکن، برخلاف ارزش‌های رسمی، امنیت روانی و سلامت اخلاقی جامعه را برهم زنند.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی تسلیم جوسازی‌های عناصر معاند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که غالبا به صورت هدفمند و هدایت شده منتشر می شود، نخواهد شد.

این مقام عالی انتظامی به مردم اطمینان داد که پلیس با قاطعیت از امنیت اجتماعی جامعه به صورت همه جانبه صیانت می کند.

سردار نوریان یادآور شد: پلیس به عنوان ضابط قوه قضائیه در مواجهه با جرایم مشهود می تواند قبل از دستور قضائی، مجرمان را بازداشت کند و برخورد پلیس با متهمان به جرم در جرایم مشهود، فارغ از جنسیت آنهاست.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور پلیس زن در ماجرای پارک پلیس عنوان کرد: استفاده از پلیس زن برای رعایت شئون اخلاقی جامعه است و باتوجه به کمبود پلیس زن در ساختار ناجا، امکان حضور آن ها در همه صحنه‌های جرم وجود ندارد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود با اعلام قدردانی از مردم و گروه‌های اجتماعی در حمایت از پلیس در عمل به وظایف ذاتی و قانونی در مقابله با هنجارشکنان، تاکید کرد: ماموران پلیس در چارچوب وظایف عمل کرده و قطعا از حمایت قانونی و قضائی برخوردارند.

سخنگوی ناجا بر تاکید سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده ناجا مبنی بر حمایت قاطع از ماموران وظیفه شناس اشاره کرد و گفت: نظم و امنیت مهم ترین سرمایه اجتماعی کشور است و اگر مجریان قانون تضعیف شوند این مهم برشاکله نظم و امنیت نیز تاثیرگذار خواهد بود./ایسنا

 

نظر شما