معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران:

ایجاد سامانه نمی‌تواند راهکار اصلی برای مقابله با کار کودک باشد/ تا فقر هست کودکان زباله گرد هم هستند

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۶:۰۱:۱۳
کد خبر: ۸۶۳۸۴۷
ایجاد سامانه نمی‌تواند راهکار اصلی برای مقابله با کار کودک باشد/ تا فقر هست کودکان زباله گرد هم هستند
با ایجاد سطل‌های زباله مکانیزه حضور کودکان کار در قالب کودک زباله گرد نمود بیشتری پیدا کرد اما به نظر می‌رسد متولیان امر برای مقابله با کار کودک اقدام موثری انجام نمی‌دهند وهر روزه بر این تعداد افزوده می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهردار تهران چندی پیش عنوان کرد که برای مقابله با کار کودکان زباله‌گرد اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای خواهد کرد که این سامانه از ثبت نام کودکان از سوی پیمانکاران جلوگیری می‌کند؛ این در حالی است که در حال حاضر هیچ پیمانکار پسماندی اتهام به کارگیری کودکان در این حوزه را نمی‌پذیرد و بنابراین استفاده از این افراد را هیچگاه ثبت قانونی نکرده است بنابراین به نظر می‌رسد ایجاد سامانه نمی‌تواند راهکار اصلی برای مقابله با کار کودک باشد. در این خصوص به سراغ محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهردار تهران، رفتیم تا ضمن بررسی اقدامات موثری که برای مقابله با کار کودکان زباله‌گرد، برنامه آن سازمان برای مقابله با کودک کار را جویا شویم.

محمدرضا جوادی یگانه رابطه با کار کودکان زباله‌گرد گفت: اصولا واژه کودک کار غلط است بنابراین تکریم کودک کار و آموزش کودک کار اشتباه است چراکه کار کودک غلط است. معتقدم شهرداری تهران باید از خودش شروع کند تا این فضا اصلاح شود. مسئله اصلی فقر است. وقتی در سطح تهران فقر وجود دارد، خانواده فقیر زنده ماندنش را بر آموزش کودک ترجیح می‌دهد؛ بنابراین مسئله  اصلی این است که این بازار وجود دارد. باید با بازار مقابله کرد.

معاون شهردار تهران در رابطه با صحبت‌های شهردار تهران مبنی بر راه انداز سامانه تصریح کرد: ایجاد سامانه یکی از کارهاست. لازم است که شهرداری جریانی ایجاد کند. شهرداری در سطح شهر مخالف چنین رویه‌ای است. تلاش می‌کنیم که این رویه حل شود. معتقدیم در قراردادهای شهرداری هم چنین چیزی نباید وجود داشته باشد.

جوادی یگانه افزود: شهرداری ضمن اینکه موضوع را باید حل کند، باید ببیند در پسماند چه باید صورت بدهد تا کودک زباله گرد نداشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تلاش می‌کند که این افراد در نهادهای مختلف مربوطه حضور نداشته باشند اما با این وجود این کودکان جای دیگر می روند و مشغول می شوند.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری جهت مخالفت با کار کودک زباله گرد گفت: نظارت وجود دارد و وقتی تخلفی از پیمانکاران ببینیم با آنان برخورد خواهیم کرد.

جوادی یگانه در پایان بیان کرد: بحث این است که مشکل اصلی را حل نمی کنیم چرا که همچنان فقر وجود دارد؛ در این شرایط  وقتی با آن برخورد کنیم این افراد جای دیگر می روند بنابراین کاری که در شهرداری می‌توانیم انجام بدهیم این است که با افراد خاطی برخورد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز