مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش خبرداد:

برنامه های ویژه آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق سیل زده / رشد ۶۰ درصدی میزان مشارکت دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۸۶۴۵۸۰
برنامه های ویژه آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق سیل زده / رشد ۶۰ درصدی میزان مشارکت دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری
برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مناطق سیل زده و باقی دانش آموزان کشور در فصل تابستان اعلام شد.

علی رمضانی؛ مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با برنا در خصوص برنامه های متنوعی که برای دانش آموزان مناطق سیل زده از سوی آموزش و پرورش طراحی و به مرحله اجرا در آمده است چنین گفت :  برنامه تابستانی برای  تمامی دانش آموزان کشور در نظر گرفته ایم که بر اساس آن  حدود 4 میلیون دانش آموز در 30 هزار پایگاه تحت نظارت آموزش و پرورش می توانند از این برنامه ها  استفاده کنند .

وی تاکید داشت :سیاستگذاری  اصلی آموزش و پرورش در برنامه ششم آموزش و پرورش بر این اساس است  که در حوزه مهارت هر دانش آموز از سرتاسر کشور با استفاده از کلاس فوق برنامه در فصل تابستان  مهارتی را کسب کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه های پرورشی و فوق برنامه پیشرفت چشمگیری داشته ایم به نحوی که میزان مشارکت دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشته است و بیش از 10 میلیون نفر در رشته های فرهنگی و هنری فعالیت مستمر داشته اند، همچنین در خصوص مسابقات قرآنی نیز بیش از 7 میلیون نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص برنامه های مرتبط با مناطق سیل زده نیز افزود: متاسفانه در سیل اخیر آسیب های جدی به فضاهای آموزشی و پرورشی وارد شد و امید است هرچه سریع تر در راستای تکمیل این مکان ها اقدامات لازم صورت گیرد و در این خصوص امروز(10 تیرماه) سرپرست وزارت آموزش و پرورش کلنگ زنی یک واحد آموزشی را انجام دادند.

وی ادامه داد: همچنین در مقابل مطالبات فرمانداری شهرستان آق قلای استان گلستان قول مساعدت و حمایت از سوی سیدجواد حسینی ؛ سرپرست وزراتخانه آموزش و پرورش داده شد.

وی گفت: استان گلستان متاسفانه از سرانه پرورشی کشور عقب است و با توجه به وجود دانش آموزان مستعد در این استان نیاز است امکانات لازم فراهم شود و همچنین برای باقی استان های سیل زده لرستان و گلستان نیز برنامه های ویژه اردویی در نظر گرفته شده است تا در حدود 4 هزار نفر از فضای اردوی تفریحی در اردوگاه شهید رجایی رامسر استفاده لازم را بکنند.

وی ادامه داد : همچنین بودجه ای ویژه برای فضاهای پرورشی و آموزشی درخصوص پایگاه های تابستانی در استان های سیل زده در نظر گرفته شده است تا مشکلات به وجود آمده از سیل مرتفع شود تا در اختیار تشکل های دانش آموزشی قرار گیرد و در تابستان شاهد فعالیت دانش آموزان این مناطق در این فضاها باشیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز