سخنگوی شورای شهر تهران:

طرح کاهش آلودگی هوا پیوست اجتماعی ندارد/ چهار طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در دستور کار شورا

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۱:۱۳:۴۰
کد خبر: ۸۶۵۰۸۲
نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران صبح امروز در عمارت تاریخی تیمورتاش برگزار شد. در این نشست علی اعطا در پاسخ به خبرنگار برنا نبود پیوست اجتماعی طرح هایی مانند پلازا هفت تیر و طرح کاهش آلودگی هوا را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ علی اعطا در نشست خبری که در دانشگاه جنگ برگزار شد، گفت: با توجه به توافق شهرداری و دانشگاه جنگ، درب های عمارت تیمور تاش به روی مردم باز شده و به موزه تبدیل شده است که این توافق بسیار خوشحال کننده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به تعیین تکلیف املاک شهرداری که در اختیار افراد حقیقی و حقوقی است، افزود: اوایل شورای پنجم طرحی مبنی بر اینکه" شهرداری جهت واگذاری حق بهره برداری املاک باید از شورا مجوز بگیرد و همچنین همه موارد پیش از این که مجوز داده شده باید در صحن شورا مجدد مطرح و از سوی نمایندگان مردم اجازه داده شود".

اعطا بیان کرد: چند جلسه داشته ایم که سازمان املاک آماری ارائه داد ولی این آمار در صحن مصوبه نگرفته اند چرا که شهرداری می گوید بخش عمده ای از املاک باید باز پس گیری شود و سایر املاک باید واگذار شود که باید به صورت لایحه به صحن خواهد آمد. شهرداری هم عنوان کرده پیگیری انجام می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار برنا مبنی بر نبود پیوست اجتماعی در طرح های شهری بیان کرد: هر اقدامی در مقیاس

 فضای شهر باید پیوست اجتماعی داشته باشد، به طور کلی در شهرداری داشتن پیوست اجتماعی سابقه نداشته و جدی گرفته نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: بعضا کارهایی در این رابطه انجام می شده اما نتایج آن در پروژه ها دیده نمی شود.

اعطا اظهار کرد: معتقدم در طرح های مختلف شهرداری، نه صرفا طرح های پیاده راه سازی بلکه طرح هایی مانند طرح کاهش آلودگی هوا نیاز به پیوست اجتماعی دارد و معتقدیم این ها باید اجرا شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بیان کرد: معتقدم پیوست های اجتماعی برای پروژه ها لازم است به موقع انجام شود. گاهی پروژه ای پس از آن که به نتیجه می رسد به صورت نمادین پیوست اجتماعی به آن اضافه می کنند و این گونه اقدامات ربطی به دوره خاصی از مدیریت شهری ندارد و آسیبی است که در  سیستم وجود دارد.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر جزییات طرح های تحقیق و تفحص از شهرداری عنوان کرد:  چند طرح تحقیق و تفحص در دستور کار داریم که طرح تحقیق و تفحص فرآیند زیادی دارد و از مرحله ای به بعد طبق قانون محرمانه می شود؛ اما چهار طرح تحقیق و تفحص در دستور است. تحقیق و تفحص از املاک یکی از آنان است.

سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد: شورا و مدیریت شهری نگاه رو به آینده دارد اما مواردی که نیاز به پیگیری قضایی باشد صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با اختلافات شورا و شهرداری افزود: شورا نهاد نظارتی است و از شهرداری سوال می کند که اگر چنین نکند رسالت خود را انجام نداده است.

اعطا خاطر نشان کرد: به روشنی رئیس شورا در همایش فصلی مدیران موضع شورا را حمایت قاطع می داند و مطالبات شورا را هم ذکر کردند. در رابطه بین شورا و شهرداری امر جدیدی اتفاق نیفتاده است.

اعطا افزود: به چیزی که وجود خارجی ندارد دامن نزنید و باید به سمت وحدت برویم و این صحبت ها به نفع چه کسی تمام می شود؟ کسی سود نمی کند. اساسا در شرایط فعلی به نفع هیچکس نیست و مصلحت عمومی شهر را باید در نظر گرفت.

 

نظر شما