ارتش ایالات متحده بیشتر از ۱۴۰ کشور جهان گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۲۲:۲۰:۱۳
کد خبر: ۸۶۵۳۴۰
ارتش ایالات متحده بیشتر از ۱۴۰ کشور جهان گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند
بر اساس گزارشی جدید ارتش ایالات متحده به تنهایی بیشتر از 140 کشور گازهای گلخانه ای تولید می کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ارتش ایالات متحده مشابه با زنجیره تأمین شرکت ها بر شبکه جهانی گسترده ای از کشتی های باری، کامیون ها و هواپیماهای باری متکی است تا تجهیزاتی از قبلی بمب ها، سوخت های هیدروکربنی و ... را به مقاصد مورد نظر خود حمل کند.

محاسبه گازهای گلخانه ای به طور معمول بر میزان مصرف انرژی و سوخت توسط غیر نظامیان تمرکز دارد اما تحقیقات جدید میزان تأثیر زیر ساخت های نظامی ایالات متحده بر تغییرات اقلیمی را بررسی کرده است. بر اساس این تحقیقات و نیز بررسی های آزمایشگاه واتسون دانشگاه براون ارتش ایالات متخده یکی از بزرگترین آلوده کنندگان در طول تاریخ است که بیش از بیشتر کشورهایی با اندازه متوسط سوخت مایع مصرف کرده و گازهای مخرب محیط زیست منتشر می کند.  اگر ارتش ایالات متحده را با کشورها مقایسه کنیم، در رده چهل و هفتم بزرگترین منتشر کننده گازهای گلخانه ای در جهان (بین کشورهای پرتغال و پرو) قرار می گیرد.

 

تغییرات اقلیمی

در سال 2017 ارتش این کشور در حدود 269 هزار و 230 بشکه نفت در روز خریداری کرده و مسئول انتشار بیش از 25 هزار کیوتن دی اکسید کربن حاصل از سوزاندن سوخت بوده است. سوخت خریداری شده نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی دریایی کشور 4.9 میلیارد و 2.8 میلیارد دلار بوده و ارتش و تفنگداران نیروی دریایی هم 947 میلیون دلار و 36 میلیون دلار هزینه کرده اند.

این موضوع که تاکنون تأثیر ارتش ایالات متحده بر تغییرات اقلیمی نادیده گرفته شده بود جای تعجب ندارد؛ چرا که دریافت داده های قابل اطمینان از پنتاگون یا ادارات دولتی این کشور چندان هم آسان نیست. ایالات متحده همچنان اصرار دارد که به واسطه پیمان کیوتو در سال 1997، از گزارش در مورد انتشار گازها توسط ارتش معاف شده است. این مسئله با توافق پاریس پایان یافت اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ و خروج از توافق در سال 2020 باز هم شرایط به معافیت سابق باز خواهد گشت.

 

نظر شما