تشدید استرس با شکر

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۸:۴۰:۱۰
کد خبر: ۸۶۵۳۴۲
تاثیرات وخیم شکر بر روی سلامت فیزیکی به طور کامل شناخته شده است اما به نظر می رسد مصرف بیش از حد این ماده غذایی، می تواند بر روی ذهن ما نیز تاثیرات ویران کننده داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ به گفته متخصصان انجمن قلب ایالات متحده، قندها در بسیاری از بسته بندی های غذایی با نام های مختلفی مانند شربت ذرت، مالتوز، فروکتوز و .... وجود دارند و این در حالی است که میزان مجاز مصرف آنها برای زنان روزانه شش قاشق چای خوری و برای مردان 9 قاشق چای خوری است.

این نکته را بدانید که شکر بیش از حد می تواند منجر به احساس خستگی مغز شود و توانایی بدن را برای مقابله با استرس مختل کند. به عبارت دیگر شکر می تواند احساسات منفی را در شما تقویت کند.

با خوردن بیش از حد قند بدن شما مجبور است انسولین بیشتری را برای کمک به جذب گلوکز اضافی در جریان خون آزاد کند تا بتواند میزان قند خون را تنظیم و تثبیت کند. همین بالا و پایین شدن قند خونتان ناپایداری و حالت نگرانی، اضطراب، ابهام و تحریک پذیری را در شما به وجود می ‌آورد.

علاوه بر این، مصرف زیاد قند موجب عدم تعادل در مواد شیمیایی خاص مغز می ‌شود. این عدم تعادل می ‌تواند منجر به افسردگی شود و حتی ممکن است در دراز مدت در سلامت روان برخی افراد اختلال ایجاد کند.

کاهش قدرت مغز یکی دیگر از علائم مصرف بیش از حد شکر و قند است. گرسنگی یا خستگی ممکن است شما را به سمت خوردن یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه سوق دهد، اما واکنش مغزتان به این مساله متفاوت است. محققان کشف کردند که ژن‌ های موجود در مغز می ‌توانند توسط فروکتوز آسیب ببینند. این روند ممکن است حافظه و یادگیری را تحت تاثیر قرار دهد و حتی می‌تواند منجر به بیماری آلزایمر، دیابت و بیماری قلبی نیز بشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز