نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

کسانی که حکم بازداشت حیوانات خانگی را صادر می کنند مراکز نگهداری مناسب ایجاد کنند/ لزوم ورود شورای شهر به موضوع ایجاد پارک حیوانات

۱۳۹۸/۰۴/۱۴ - ۰۶:۰۴:۰۸
کد خبر: ۸۶۵۸۶۷
کسانی که حکم بازداشت حیوانات خانگی را صادر می کنند مراکز نگهداری مناسب ایجاد کنند/ لزوم ورود شورای شهر به موضوع ایجاد پارک حیوانات
این روزها سگ گردانی در معابر و کوچه ها تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده پلیس با صاحبان برخورد و حیوانات از آنان گرفته می شود اما شاید کمتر کسی به سرنوشت این حیوانات بعد از بازداشت ؛ فکر کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  گرداندن حیوانات در سطح معابر تخلف است که در این رابطه فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مصاحبه ای با بیان اینکه برخی افراد با آوردن سگ به معابر عمومی باعث ایجاد ترس و دلهره برای شهروندان شده‌اند،  عنوان کرده که پلیس با اخذ مجوز از دادستان تهران، با افرادی که در اماکن عمومی مانند پارک‌ها سگ گردانی می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

پس از صدور این دستور که پشت آن حتما دستوری قضایی نیز وجود دارد ؛بازداشت سگ های خانگی که از منازل خارج می شوند و گرفتن آنها از صاحبشان در تهران آغاز شده و بازداشتگاه های پلیس امنیت اجتماعی از سگ های خانگی با نژادها مختلف پر شده است.

اما متاسفانه کمتر کسی به سرنوشت سگ های خانگی  که از صاحبانشان جدا می شوند فکر می کند. اجرای این دستور در حالی به شکل جدی تر در شهر اجرایی شده است که   پیش از صدور آن؛ حیوانات خانگی وجود داشتند و زندگی می کردند  و این حیوانات نیاز  نفس کشیدن بیرون از چهاردیواری خانه ها را هم دارند و با توجه به اینکه حیوانات خانگی هستند به راحتی نمی شود آنها را در طبیعت رها کرد .

حال سوال اینجاست که با توجه به اینکه در روحیه انسانی کشتار حیوانات رد شده است و نمی شود این حیوانات را کشت یا در شرایط عذاب آور قرار داد چرا فضایی برای گرداندن سگ ها به عنوان پارک حیوانات در نظر گرفته نمی شود که صاحبانشان آنها را به آن پارک برده و گردش این حیوانات در آن منطقه صورت گیرد تا نه برای جامعه استرسی ایجاد کنند و نه محکوم به حیوان آزاری شویم.

خبرنگار برنا در این رابطه به سراغ  عبدالکریم حسین زاده؛ نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس رفت.

عبدالکریم حسین زاده در ابتدا با اشاره به قانونی که در سطح شهر در حال اجرا است و حیوانات خانگی به خصوص سگ های  را در حال گشت زدن در خیابان حتی اگر قلاده داشته باشند  از صابحشان می گیرند و به بازداشتگاه منتقل می کنند گفت: طبیعتا موضوع حمایت از حیوانات را در این قضیه مطرح است  . بیرون آوردن حیوانات از خانه و گرداندن آنها در سطح شهر یک موضوع است و  اما سرنوشت حیواناتی که از صاحبانشان گرفته می شود هم موضوع دیگری است و باید ببینیم کسانی که حکم برای بازداشت این  حیوانات صارد می کنند  آیا مراکزی برای نگهداری شان ایجاد کرده اند یا خیر؟ و این مراکز شرایط ظلم به حیوانات را دارد یا نه؟

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: فکر می کنم کسانی که چنین قانون هایی را صادر می کنند  باید در مورد آینده  این تصمیمات هم اندیشه کنند تا اگر حیوانات از مالکان گرفته می شوند؛ محلی مناسب و بدور از هر گونه ظلم به حیوان ؛برای نگهدارشان وجود داشته باشد.

حسین زاده در پاسخ به این سوال که چرا فضایی جهت سگ گردانی تحت عنوان پارک حیوانات در نظر گرفته نمی شود،  تصریح کرد: این ایده می تواند به عنوان گزینه مطرح شود . البته در کلان شهری مانند تهران طرح این موضوعات چندان راحت نیست و نیاز به برنامه ریزی دارد. تخصیص فضایی برای گرداندن این حیوانات  بیشتر به شورای شهر ارتباط دارد و آنان در این خصوص باید تصمیم بگیرند از این رو لازم است شورای شهر نسبت به این موارد ورود کند.

 

 

نظر شما