معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

دولت نسبت به حمایت و ارتقاء جایگاه دختران وجوانان کشورمان، اهتمام جدی دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۴ - ۰۹:۱۵:۳۷
کد خبر: ۸۶۶۲۹۳
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دولت اهتمام خاصی به حمایت از دختران و جوانان عزیز کشور دارد ،اظهار داشت: به منظور حمایت و ارتقاء شان و جایگاه دختران و جوانان، برنامه ها و لوایح مختلفی تدوین شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر ابتکار روز پنج‌شنبه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر در مراسمی به همین مناسبت با تبریک این روز به همه دختران کشورمان گفت: از جمله اقدامات دولت در زمینه جوانان و دختران، می توان به حوزه قانونگذاری اشاره کرد و در این زمینه دو اقدام مهم با همکاری مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اقدام اول تقاضای اولویت و احیای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است و از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تقاضا می‌کنیم که هر چه زودتر این لایحه مهم را به تصویب برساند. اقدام دوم هم ارائه لایحه در زمینه ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال است اگرچه تعداد این ازدواج ها بسیار کم است اما همان مقدار هم از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به همکاری معاونت امور زنان و خانواده با آموزش و پرورش گفت: در این همکاری مشترک برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می توان به حمایت از دختران بازمانده از تحصیل اشاره کرد.

دکتر ابتکار با اشاره به اهمیت آموزش مهارت های زندگی به جوانان گفت: باید در کنار نظام آموزشی و علم اندوزی، موضوع مهم مهارت های زندگی نیز مورد توجه قرار بگیرد و در این زمینه نیز همکاری های مشترکی با وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده ایم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه سبک زندگی و مهارت آموزی موضوع ورزش است و در این راستا سال گذشته ۶۷ هزار معلم ابتدایی تحت آموزش تربیت بدنی قرار گرفتند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مهارت های ارتباطی و گفتگوی بین نسلی اظهار داشت: در این زمینه نیز همکاری‌های بسیار خوبی با آموزش و پرورش و آموزش عالی داریم و ما معتقدیم روند قهرمانی ملت ایران را می توان با گفتگوی بین نسلی با سرعت بیشتری ادامه داد.

ابتکار خاطرنشان کرد: باید به مطالبات و خواسته های دختران گوش دهیم امروز گفتگوی بین نسلی یک ضرورت است و جوانان باید در همه عرصه ها حضور داشته باشند

وی همچنین حمایت از کارآفرینی زنان و دختران را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال رونق اقتصادی حمایت از این کارآفرینان را با جدیت ادامه خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز