آیا من تومور مغزی دارم؟

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۳۶:۱۰
کد خبر: ۸۶۶۸۳۹
سردرد مشکل شایعی است که بیشتر انسان‌ها در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند و گاهی آنقدر شدید و مداوم و آزاردهنده است که فرد را دچار نگرانی و تشویش در مورد علت به‌وجود آمدن و بهبود نیافتن آن کرده و سؤال دلهره‌آور «آیا من تومور مغزی دارم؟» را در ذهن او مطرح می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دانستن این‌که کدام سردرد واقعا نگران‌کننده است و نیار به بررسی دارد هم فرد مبتلا را از نگرانی در می‌آورد و هم به تشخیص زودتر بیماری فردی که واقعا تومور مغزی دارد کمک می‌کند.

سردرد ناشی از تومور مغزی معمولا ناگهانی بروز نمی‌کند؛ به تدریج و طی روزها و حتی ماه‌ها ایجاد شده و رو به تشدید می‌رود. این سردرد در صبح‌ها بیشتر احساس می‌شود و بعد از بیدار شدن تخفیف پیدا می‌کند؛ در موقع بروز سردرد علائم دیگری ممکن است به‌وجود آید و با برطرف شدن سردرد آنها هم خاموش شوند مثل تاری دید، تهوع و استفراغ. البته ممکن است این درد در هر جای سر، یکطرفه یا دوطرفه باشد، ولی معمولا در پیشانی و پشت سر بیشتر احساس می‌شود.

بسیاری افراد سال‌ها درگیر سردردهایی هستند که علت آن مشخص شده و با دارو یا بدون دارو درمان می‌شوند مثل سردرد میگرنی، سردرد تنشی و...؛ اما ممکن است در چند هفته یا چند ماه شکل سردرد، محل آن، طول مدت و میزان پاسخ به دارو تغییر کند و به‌تدریج به صورت مقاوم درآید. این تغییر در ماهیت سردرد قدیمی هم اگر علت خاصی برای آن مشهود نباشد (مثل فشار عصبی) مهم بوده و لازم است تحت بررسی قرار گیرد.

وجود علائم عصبی همزمان با سردرد نیز باید چراغ خطر را در ذهن روشن کند مثل اختلال راه رفتن، کاهش بینایی، شنوایی یا بویایی، ضعف در اندام‌ها، اختلال تکلم و تشنج.این علائم در مراحل اولیه خفیف خواهد بود و گاهی مورد توجه قرار نمی‌گیرند، اما با گذر زمان تشدید شده و بارزتر می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

 

چرا گاهی پلک هایم می پرد؟

با کودک بی ادب چه کنیم؟

راهکار هایی طلایی برای نابودکردن افکار منفی و ذهن خوانی

 

به‌طور خلاصه باید گفت با هر سردردی نگران وجود تومور مغزی نشوید و اگر سردرد شما صبحگاهی، همراه با تهوع و استفراغ یا دیگر علائم مغزی است و به‌خصوص به تدریج شاهد تشدید آن هستید حتما برای بررسی دقیق‌تر به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز