اهتزاز بادبان‌های فضاپیمای خورشیدی LightSail ۲

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۲۲:۲۰:۱۶
کد خبر: ۸۶۶۹۵۵
اهتزاز بادبان‌های فضاپیمای خورشیدی LightSail ۲
انجمن سیاره‌ای (The Planetary Society) در آخرین خبر از فضاپیمای خورشیدی LightSail 2 که هفته گذشته توسط موشک فالکون هوی اسپیس ایکس به فضا برده شده بود، اعلام کرد که ارتباط دوطرفه با آن برقرار و سیگنال‌های ارسالی این فضاپیما در مرکز کنترل دریافت شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ برخلاف فضاپیماهای عادی که با موتور راکت به حرکت در می‌آیند LightSail 2 طوری طراحی شده که انرژی مورد نیاز خود را فقط از طریق فوتون‌های خورشیدی تامین کند و در واقع برای تست امکان همین قابلیت به عنوان یک نمونه آزمایشی به فضا پرتاب شده است. اگر LightSail 2  آزمایشات را با موفقیت به پایان برساند اولین سفینه قابل کنترلی خواهد بود که با انرژی خورشیدی در مدار زمین به پرواز در آمده است.

فضاپیمای خورشیدی

داشبورد کنترل ماموریت عمومی LightSail 2

اخیرا انجمن سیاره‌ای یک داشبورد کنترل ماموریت عمومی هم برای LightSail 2 در دسترس قرار داده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آن از جزئیات وضعیت فضاپیما مطلع شده و حتی داده‌ها را دانلود کنند. هزینه‌های این پروژه به صورت سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding) تامین شده و حالا  به نظر می‌رسد انجمن سیاره‌ای با درنظر گرفتن این داشبورد عمومی، قصد دارد روحیه جمعی پروژه را همچنان حفظ کند.

 

در حال حاضر این فضاپیمای خورشیدی در مدار تعیین شده خود حرکت می‌کند و قدم بعدی ماموریت تست دوربین‌ها و چرخ حرکتی آن خواهد بود که به صورت تخمینی یک هفته زمان می‌برد. بعد از به پایان رساندن این مرحله، تیم کنترل بادبان خورشیدی 32 متر مربعی آن را به اهتزاز در خواهند آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز