قدردانی رییس کمیسیون ملی یونسکو از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۰۸:۵۴:۴۹
کد خبر: ۸۶۷۱۰۸
قدردانی رییس کمیسیون ملی یونسکو از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی
رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی از دستگاه‌های مختلف به‌دلیل ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ در متن پیام منصور غلامی آمده است:

«در چهل‌و‌سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، جنگل‌های هیرکانی ایران که یکی از ارزشمندترین میراث طبیعی بشر با گونه‌های گیاهی و جانوری بی‌مانند است به ثبت جهانی رسید.

این میراث بی‌نظیر، جلوه‌ای دیگر از شکوه و عظمت غرورآفرین ایران عزیز و تاریخی است. سرزمینی که گنجینه والاترین آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی و میراث ملموس و ناملموس تمدن بشری است. ایران گذرگاه فکر و فرهنگ، هنر و اندیشه و تاریخ و علم و ادب و عرفان است. فرهیختگان و اهالی فرهنگ جهان این جایگاه بلند را به رسمیت شناخته و آن را گرامی می دارند.

ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی به‌عنوان بیست‌و‌چهارمین اثر تاریخی و طبیعی ایران را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک می گویم. این موفقیت مرهون تلاش ستودنی و ارزشمند متخصصان و مدیران پرتلاش دستگاه‌های مختلف است.

از همه این افراد به‌ویژه دست اندرکاران خدوم سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست، نمایندگی ایران در یونسکو، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مسئولان و کارشناسان استان‌ها نهایت سپاس و تشکر را دارم.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز