سالاری در تذکری به شهرداری و مجلس مطرح کرد:

بی توجهی به حقوق عمومی مردم در طرح توسعه مجلس/ تخلف مجلس قانون گذاری در طرح توسعه

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۲:۵۱:۲۸
کد خبر: ۸۶۷۲۹۳
بی توجهی به حقوق عمومی مردم در طرح توسعه مجلس/ تخلف مجلس قانون گذاری در طرح توسعه
محمد سالاری نسبت به بی توجهی به حقوق عمومی مردم در اجرای طرح توسعه مجلس تذکر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا در تذکری به شهرداری تهران و مجلس در خصوص طرح توسعه مجلس گفت: طرح توسعه مجلس در محدوده میدان بهارستان و تعیین حرایم آن موضوعی است که برای شهروندان و ساکنان در حوزه نفوذ آن طرح، مسایل و مشکلات بسیاری را بوجود آورده است. شکل‌گیری و بارگذاری‌های قابل توجه ساختمان‌ها در محدوده طرح که در مراحل پایانی است، مبتنی بر رعایت مفاد طرح تفصیلی شهر نبوده و بر اساس تفاهمی با شهردار وقت تهران و مصوبه کمیسیون ماده 5 در یک مقطع زمانی انجام شده است.

وی ادامه داد: تنها سند ملاک عمل توسعه برای این محدوده یک مصوبه کمیسیون ماده 5 است که متاسفانه بدون توجه کافی به پیوست‌های مطالعاتی از جمله پیوست اجتماعی و رعایت حقوق مکتسبه و عدم‌النفع شهروندان آن محدوده به تصویب رسیده است.

سالاری با اشاره به کم‌توجهی به معماری ایرانی – اسلامی  در احداث نماهای این ساختما‌ن‌ها بیان کرد: اساسا ساختمان‌های مجلس باید به عنوان نماهای شاخص و عناصر هویت بخش شهرها باشند. مجلسی که خود در مقام قانونگذار است و برای تمام سازمان‌ها و نهادها، قانونگذاری می‌کند؛ باید  نسبت به رعایت قانون و اصول شهرسازی و معماری پایبند باشد اما خود نسبت به این موضوع کم توجهی کرده است.

وی تصریح کرد: از دوره گذشته تاکنون تذکراتی در خصوص طرح توسعه مجلس داده‌ایم و صرفا تغییرات جزیی در نماها ایجاد شد اما همچنان وضعیت مناسب نیست.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن حقوق عمومی در اجرای طرح ها اظهار داشت: اخیرا شهروندان این محدوده با مراجعات خود به ما، نسبت به اینکه شهرداری به موجب مفاد طرح تفصیلی و بارگذاری قانونی به آن ها پروانه نمی‌دهد، معترض‌اند. برای طرح توسعه مجلس محدویت ارتفاعی ساخت و ساز تعیین شده است و افرادی که در شعاع 300 متری تا شعاع 500 متری درخواست صدور پروانه نموده‌اند از شهرداری منطقه 12 به مجلس فرستاده می‌شوند تا  ارتفاع ساخت و ساز آنها مورد بررسی و موافقت قرارگیرد و عموما با ارتفاع 5/10 متر موافقت می‌شود.

وی تصریح کرد: بعضا املاکی در کوچه‌هایی هستند که 5 الی 6 طبقه ساخته‌اند اما برای ساخت و ساز جدید محدودیت ارتفاع اعمال می‌شود و در حالیکه که خود ساختمان های مجلس بصورت نسبتا بلند مرتبه ساخته شده و حقوق عمومی مالکین املاک و پارسل‌ها رعایت نشده است.

سالاری با اشاره به محصور شدن خیابان مردم توسط مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در آغاز این دوره شورا، خیابان مردم که در اختیار تمامی شهروندان و برای مردم بود توسط مجلس محصور و در اختیار فضای درونی مجلس قرار گرفت و محدودیت‌هایی برای حقوق عمومی مردم ایجاد شد، این در حالیست که مجلس به عنوان نماد رعایت قانون باید مدافع حقوق عمومی مردم باشد و طرح توسعه مجلس یا هر مکانی باید به نحوی اجرایی شودکه عدم النفع آن برای مالکین و افراد دارای حقوق مکتسبه  رعایت شود.

وی افزود: تقاضا دارم مراتب تذکرم را به شهردار محترم تهران و مسئولین و مدیران فنی حوزه مجلس شورای اسلامی در رعایت اصول در طرح توسعه مجلس و رعایت حقوق مردم و همچنین تسهیل امور مردم که مراجعات بسیاری برای پرونده‌هایشان دارندکه ماه‌ها بدون پاسخ مانده و همچنین تهیه و تصویب طرح موضعی محدوده طرح توسعه مجلس را اعلام فرمایید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز