توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاههای غیر رسمی

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۱:۲۲:۰۵
کد خبر: ۸۶۷۷۹۷
معصومه ابتکار روز شنبه از روند اجرای طرح توانمند سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رویکرد کسب و کار در شیراز بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این طرح با همکاری سه جانبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان امور اجتماعی کشور و با نظارت دفاتر امور بانوان استانداری ها  در ۱۰ استان از جمله استان فارس اجرا می شود.

معاون رئیس جمهور در این بازدید اهداف اجرای طرح را توانمندسازی و خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه بانوان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو دانست.

وی آموزش‌های مهارتی را از مهم ترین ارکان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده برشمرد و گفت: مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای به مثابه همکاران اصلی در این طرح هستند.

ابتکار با تاکید بر تمرکز طرح بر مناطق حاشیه‌نشین بیان داشت: به منظور ایجاد مشاغلی پایدار برای زنان سرپرست خانوار نیاز است تمامی دست‌اندرکاران از جمله استانداری، شهرداری، آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان‌های مردم‌نهاد و تسهیل‌گران دست به دست هم دهند و با ایجاد سازوکار لازم و حمایت‌های گسترده اجرای این طرح را به سرانجام برسانند.

در این بازدید خانم صدیقه عباسی یکی از مجریان طرح با تاکید بر استقبال بانوان، گفت: ما این عزیزان را به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کردیم و آنها با در اختیار قرار دادن ظرفیت خانه محله ها، فرصت برگزاری کلاس ها را در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: خانم هایی که اکنون اینجا حضور دارند بین ۳۸ تا ۵۰ ساعت دوره دیده اند و در حالیکه بسیاری از آنها تا پیش از این حتی اصول اولیه خیاطی را نمی دانستند، امروز با کیف هایی که حاصل زحمات خودشان است و بعضاً با خلاقیت از کیف های کهنه و دست دوم الگوبرداری شده، اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده اند.

عباسی با اشاره به خلاقیت خانم های تحت پوشش طرح  گفت: در بحث کشاورزی هم این بانوان مورد حمایت قرار گرفتند و به عنوان مثال پس از آموزش کاشت سبزه های نوروزی به آنها، موفق شدند در شب عید با آماده کردن سبزه و هزینه ای ناچیز، سود متعارفی را به دست آورند و برای فرزندانشان لباس شب عید تهیه کنند.

صدیقه عباسی از مسئولین اجرای طرح در پایان با تاکید بر اینکه این زنان واقعا با جان و دل برای کار آمده اند اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح ادامه پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز