اعمال «حداقل حقوق» دانشجومعلمان از نهاد‌های قانونی استعلام می شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۴:۰۲:۵۷
کد خبر: ۸۶۷۹۶۰
اعمال «حداقل حقوق» دانشجومعلمان از نهاد‌های قانونی استعلام می شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: حقوق دانشجومعلمان بر اساس قانون متعهدین خدمت تعیین می‌شود و اصلاح آن برای اعمال حداقل حقوق، نیازمند اخذ استعلام از نهادهای قانونی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ علی الهیار ترکمن ادامه داد در حال پیگیری هستیم تا اگر مجوز دادند که دانشجومعلمان هم مشمول اعمال حداقل حقوق هستند، قطعاً احکام را اصلاح خواهیم کرد، در غیر این صورت چنین اتفاقی نمی افتد.

علی الهیار ترکمن ، درباره اصلاح احکام حقوقی دانشجومعلمان و افزایش حقوق آنها اظهار کرد: ۴۴۰ هزار تومان افزایش حقوق برای دانشجومعلمان اعمال شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت اخذ شهریه در هنگام ثبت نام مدارس

ضرورت ثبت مشخصات خودرو در سامانه «تهران من»

اعلام نتایج انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تا اوایل مرداد

وی افزود: اما پیرامون تعلق حداقل حقوق به دانشجومعلمان، متأسفانه یکی از نمایندگان مجلس تشکیکی داشت مبنی بر اینکه باید حداقل حقوق به دانشجومعلمان تعلق بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماده ۶ قانون متعهدین به خدمت آموزش و پرورش گفت: حقوق دانشجومعلمان بر اساس این قانون تعیین می‌شود و فعلاً مجوزی برای اعمال حداقل حقوق وجود ندارد.

 

الهیار ترکمن ادامه داد: با این حال ما این موضوع را استعلام کردیم. آموزش و پرروش دستگاهی اجرایی است که مجری قانون است و نه مفسر قانون؛ ما نمی‌توانیم قانون را تفسیر کنیم چون برای تعیین حقوق دانشجومعلمان قانون خاصی وجود دارد و تسری قانون حداقل حقوق به آن، نیازمند اخذ استعلام از نهادهای قانونی ذیربط است.

وی ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا اگر مجوز دادند که دانشجومعلمان هم مشمول اعمال حداقل حقوق هستند و در این صورت قطعاً احکام را اصلاح خواهیم کرد و در غیر این صورت چنین اتفاقی نمی‌افتد.

منبع:ایسنا

نظر شما