حجت نظری:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری شفافیت مالی ندارد/ نمی‌دانیم در فرهنگسراها چه اتفاقی رخ می‌دهد

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۵:۲۹:۲۴
کد خبر: ۸۶۸۰۰۴
سازمان فرهنگی هنری شهرداری شفافیت مالی ندارد/ نمی‌دانیم در فرهنگسراها چه اتفاقی رخ می‌دهد
فصل تابستان است و همه ارگان ها برنامه های بسیاری برای اوقات فراغت شهروندان دارند این در حالی است که شهرداری تهران در سکوت عمیق در بهره برداری از فرهنگسراها در فصل تابستان فرو رفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تابستان زمان اجرای برنامه‌های متنوع اوقات فراغت است و شهرداری تهران به عنوان متولی امر شهر و با داشتن مراکز مختلف وظیفه خطیری در برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های مختلفی دارد این در حالی است که این روزها خبری از برنامه‌های فرهنگسراها در تابستان نیست. این گمانه وجود دارد که یا شهرداری تهران در تابستان برنامه‌ای ندارد و یا این برنامه‌ها آنقدر گران است که استقبالی از آن صورت نمی‌گیرد. دلیلش هر چه باشد رفتار منفعلانه شهرداری در امر فرهنگ و اوقات فراغت نمایان است؛ خبرنگار برنا برای بررسی این وضعیت به سراغ حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، رفت.

نظری در این گفتگو ضمن انتقاد از فعالیت فرهنگسراها گفت: متاسفانه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جز نام و پولی که از شهرداری دریافت می کند هیچ ارتباطی با مدیریت شهری تهران ندارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود مصوبات مختلف برخی فعالیت‌ها رخ می‌دهد. شورای اسلامی شهر تهران به صراحت گفته به سازمان فرهنگی و هنری بودجه خواهیم داد به شرطی که تمام درآمدهایش را وارد خزانه کند تا بدانیم چقدر درآمد دارد و همه را به خودش بازخواهیم گرداند از این حیث به هیچ عنوان این سازمان شفافیت لازم را ندارد.

نظری اضافه کرد: از سوی دیگر در بودجه مصوب شورای اسلامی شهر تهران در یکی از تبصره‌ها عنوان شده که سازمان فرهنگی هنری هم مانند معاونت فرهنگی اجتماعی ریز برنامه هایش را به تصویب کمیسیون فرهنگی اجتماعی و شورای شهر برساند تا بعد از آن بتواند بودجه های مربوط به برنامه هایش را دریافت کند اما هیچ یک از این برنامه ها، رخ نمی دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: سازمان فرهنگی و هنری باید در فضای فرهنگسراها برنامه ها و اقدامات جدی و متناسب با فصل تابستان و اوقات فراغت شهروندان را برنامه ریزی کند که امیدوارم این برنامه‌ها به تصویب کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برسد تا با یکپارچگی در اجرا در سطح شهر تهران رو به رو باشیم.

وی ضمن انتقاد از این سازمان بیان کرد: تا امروز هیچ برنامه‌ای توسط سازمان فرهنگی هنری به کمیسیون ارائه نشده و نمی‌دانیم از این بابت در فرهنگسراها چه اتفاقی رخ می‌دهد.

نظری با اشاره به عدم هماهنگی برنامه‌های فرهنگسراها گفت: هر کدام از مدیران فرهنگسرا که خلاقیت دارند و ذوقی داشته‌اند اقداماتی انجام می‌دهند اما هر یک از عزیزان که نگاه‌شان با بقیه هم راستا نیست کمتر فعالیت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران افزود: فرصت خوبی داریم که از آن غافل هستیم. اگر سازمان فرهنگی هنری از شورای شهر تهران بودجه می‌خواهد و می گیرد و نام این مجموعه را به یدک می‌کشد باید خود را به نمایندگان مردم پاسخگو بداند و تلاش کند که در دخل و  خرجش شفافیت لازم را داشته باشد تا همه شهروندان بدانند این سازمان با این سرمایه عظیم که مربوط به شهر است چقدر در ماه و سال درآمد دارد و این درآمدها کجا هزینه می‌شود؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز