در ردیف صاحبان حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی قرار گرفتن بیمه دانشجویان

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۱:۳۰:۵۲
کد خبر: ۸۶۸۳۹۴
در ردیف صاحبان حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی قرار گرفتن بیمه دانشجویان
سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: دانشجویان بر اساس ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد مشمول مقررات تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر به شعب تأمین اجتماعی مراجعه و درخواست برای بیمه ارائه کنند.

بیمه مشمولان واجد شرایط از تاریخ ثبت تقاضا در هر یک از شعب سازمان تأمین اجتماعی شروع می‌شود و بیمه‌شدگان مکلف اند پس از شروع بیمه، حق بیمه کامل هر ماه را حداکثر تا آخرین روز دو ماه بعد پرداخت کنند.

متقاضی در تاریخ ارائه تقاضا نباید مشمول هیچ نظام بیمه ای باشد. حداقل و حداکثر سن برای پذیرش درخواست و عقد قرارداد برای مردان و زنان به ترتیب ۱۸ و۵۰ سال تمام در زمان ارائه تقاضا است. در صورتی که سن متقاضی در زمان ارائه تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، باید معادل مازاد سنی مقرر دارای سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تأمین‌اجتماعی باشد. تمام متقاضیانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، بدون رعایت شرط سنی تقاضای آنان پذیرفته خواهد شد.

در صورتی که متقاضی کمتر از پنج سال تمام دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشد، می‌تواند درآمد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین ۱/۱ حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و حداکثر دستمزد مصوب زمان درخواست انتخاب کند و چنانچه بیش از پنج سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشد، می‌تواند درآمد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین ۱/۱ حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا حداکثر میانگین دستمزد آخرین ۳۶۰ روز قبل از ثبت تقاضا انتخاب کند.

متقاضی می‌تواند در صورت احراز شرایط یکی از سه نرخ پرداخت حق بیمه را به این نحو انتخاب کند:

نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد، یعنی ۱۲ درصد سهم بیمه شده به اضافه ۲ درصد کمک دولت؛ که شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود.

نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد، یعنی ۱۴ درصد سهم بیمه شده به اضافه ۲ درصد کمک دولت؛ که بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی را پوشش می‌دهد.

نرخ پرداخت حق بیمه ۲۰ درصد، یعنی ۱۸ درصد سهم بیمه شده به اضافه ۲ درصد کمک دولت؛ که بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربرمی‌گیرد.

سازمان تامین اجتماعی با حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارایه می دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.

بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارایه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز