سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور؛

ارتقای نظام تعلیم و تربیت تنها با اجرای سند تحول بنیادین محقق می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۲:۳۷:۳۱
کد خبر: ۸۶۸۴۷۶
ارتقای نظام تعلیم و تربیت تنها با اجرای سند تحول بنیادین محقق می‌شود
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی سالیانه مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان باید نیروی انسانی با شایستگی‌های حرفه‌ای، اخلاقی، دینی، تربیتی، منشی، و نگرشی تربیت کند به همین دلیل رسالت دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه‌ها جدا می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ صبح امروز سید جواد حسینی در مراسم بیست و یکمین نشست مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور که در پردیس زینبیه پیشوای شهرستان ورامین برگزار شد، اظهارکرد: نظام تعلیم و تربیت با مشکلات زیادی مواجه است و آسیب‌های بسیاری پیشروی این نظام بوده و استمرار پیداکرده است که البته همه ما برای تبدیل این مشکلات به فرصت باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: ارتقای نظام تعلیم و تربیت تنها با اجرای سند تحول بنیادین محقق می‌شود لذا زیرنظام‌های شش‌گانه تدوین و ۶۷۰برنامه از آن استخراج‌شده است.

حسینی از اولویت قرار گرفتن ۷۲برنامه سند تحول برای اجرا در سال جدید خبرداد و افزود: از میان ۶۷۰برنامه ۳۷۰برنامه در برنامه ششم توسعه و۲۷۰برنامه نیز به برنامه هفتم توسعه مرتبط است لذا این برنامه‌ها از ستاد به استان سپس منطقه و درنهایت جهت اجرا به مدرسه می‌رود البته این برنامه‌ها به‌زودی روی داشبورد سامانه عملیاتی قرار می‌گیرد.

وی از تعیین ۱۳۱راهکار برای رسیدن به درجاتی از حیات طیبه در سند تحول خبرداد و افزود: ۶۴درصد از راهکارهای ۱۳۱گانه بر دو خرده نظام مدیریت و تربیت‌معلم و منابع نیروی انسانی استوار است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش سند تحول را دارای چهار محور و جوهره دانست و اظهارکرد: اولین جوهره؛ خرده نظام منابع انسانی رهبری و مدیریت، دومین جوهره، تعادل بخشی هویتی که در مقابل تغییر هویت‌ها مطرح می‌شود و هویت بومی، ملی و انقلابی را تقویت می‌کند، سومین جوهره؛ چرخش‌های تحول‌آفرین سند تحول است که طی آن نظام حافظه گرا به نهادی تربیتی، تعلیمی و اجتماعی تبدیل می‌شود.

وی تمام ساحتی بودن را چهارمین جوهره سند تحول برشمرد و ادامه داد: باید پذیرفت که امروز معلم، دانش‌آموز و اولیا از تک ساحتی بودن، حافظه محوری، کنکور گرایی و تک‌بعدی بودن نظام تعلیم و تربیت رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید:

تفاهمی برای حمایت حقوقی رایگان از فرهنگیان

بازپس‌گیری ساختمان‌های تصرف شده آموزش و پرورش

در ردیف صاحبان حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی قرار گرفتن بیمه دانشجویان

حسینی اتکای اصلی سند تحول بنیادین در اجرایی شدن را برعهده معلمان و نیروی انسانی دانست و اضافه کرد: بزرگ‌ترین مأموریت دانشگاه فرهنگیان، تربیت نیروی انسانی با توانمندی‌های منشی، دانشی و نگرشی در تراز جمهوری اسلامی است که باید این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: برخی معتقدند وظیفه تربیت نیروی انسانی متخصص بر عهده وزارت علوم است و این به معنی عدم نیاز به دانشگاه فرهنگیان است اما در مقابل عده‌ای معتقدند این دانشگاه باید نیروی انسانی با شایستگی‌های حرفه‌ای، اخلاقی، دینی، تربیتی، منشی، و نگرشی تربیت کند به همین دلیل رسالت دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه‌ها جدا می‌شود و صاحب‌نظران بر این نگاه متمرکز هستند لذا دانشگاه فرهنگیان باید مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک نظام تعلیم و تربیت باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز