نیمی از انرژی کودکان صرف مغز می شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۲۱:۴۰:۳۶
کد خبر: ۸۶۸۶۵۶
نیمی از انرژی کودکان صرف مغز می شود
تقریبا نیمی‌ از انرژی مصرفی در بدن‌ هر کودک را مغز استفاده می‌کند. این موضوع تأثیر مهمی بر کاهش یا افزایش وزن کودکان می‌گذارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ کریستوفر کوزوا، از دانشگاه نورت‌وسترن و کلزنی بلر، از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نیویورک نتایج پژوهشی جدید با عنوان «فرضیه‌ی ارتباط تقاضای انرژی مغز با خطر چاقی» را در هفته‌نامه‌ی مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا (PNAS)، منتشر کرده‌اند. آن‌ها پیشنهاد می‌دهند تنوع در نیاز به انرژی برای رشد مغز در کودکان‌ از لحاظ زمان‌بندی و شدت و مدت مصرف انرژی‌ می‌تواند الگوهای مصرف انرژی و افزایش وزن را تحت‌تأثیر قرار دهد.

کوزوا درباره این موضوع گفت:

    همه‌ی ما می‌دانیم که میزان انرژی سوزانده‌شده در بدن بر افزایش وزن تأثیرگذار است. هنگامی که کودکان پنج‌ساله‌ هستند، مغز آن‌ها تقریبا نیمی از انرژی بدن را استفاده‌ می‌کند. با این حال، نمی‌دانیم میزان مصرف انرژی مغز بین بچه‌ها چقدر تفاوت دارد. این شکاف بزرگی در درک ما از مصرف انرژی است.

وی در ادامه افزود:

    هدف‌ اصلی مقاله‌ی ما، معطوف‌کردن توجه به این شکاف در درک مسئله‌ی یادشده و‌ تشویق پژوهشگران برای اندازه‌گیری مصرف انرژی مغز کودک در مطالعات آتی است؛ به‌ویژه آن دسته از پژوهشگرانی که بر درک افزایش وزن و خطر چاقی متمرکز هستند.

کودک اوتیسمی

به‌نقل از نویسندگان، دیگر نکته‌ی مهم ناشناخته، این است که آیا برنامه‌های طراحی‌شده برای برانگیختن رشد مغز از طریق توانمندسازی نظیر برنامه‌های پیش‌دبستانی همچون برنامه‌ی هد استارت در ایالات متحده بر الگوی مصرف انرژی مغز تأثیرگذار خواهند بود یا خیر. کوزوا در‌ این‌ زمینه گفت:

    بر این باوریم که احتمال دارد افزایش مصرف انرژی به وسیله‌ی مغز بتواند مزیتی غیرمنتظره برای برنامه‌های اولیه‌ی رشد مغز کودک محسوب شود که البته به‌ نوبه‌ی خود دیگر مزایای اثبات‌شده‌ی فراوانی نیز به‌همراه دارد. این روند بردبرد بسیار خوبی خواهد بود.

این فرضیه جدید از مطالعه‌ی دیگر کوزوا و همکارانش در سال ۲۰۱۴ الهام گرفته شده‌ است‌. آن بررسی نشان می‌داد مصرف‌ انرژی مغز در طول عمر با دوسوم مصرف انرژی بدن در زمان استراحت برابری می‌کند که تقریبا نیمی از انرژی‌ مصرفی در پنج‌سالگی‌ است. این مطالعه‌ همچنین نشان می‌دهد سنینی‌ که مصرف انرژی مغز برای کودکی افزایش‌ می‌یابد، همان‌ سنینی‌ هستند که کاهش وزن رخ می‌دهد. کوزوا گفت:

    این یافته به تأیید فرضیه‌ای قدیمی در انسان‌شناسی کمک کرد که براساس آن، علت اینکه کودکان انسان در مقایسه با دیگر پستانداران و نخستی‌ها رشد جسمی کمتری دارند، تا حدودی به‌‌علت نیاز مغز آن‌ها به مصرف انرژی بیشتر برای رشد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز