خروج خانه های خیابان کرمان از طرح/ آرامستان ارامنه منطقه ۱۴ به محیطی گردشگری تبدیل می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۸:۱۰:۰۱
کد خبر: ۸۶۸۷۷۷
خروج خانه های خیابان کرمان از طرح/  آرامستان ارامنه منطقه ۱۴ به محیطی گردشگری تبدیل می‌شود
بازدید خبرنگاران از پروژه های شاخص منطقه 14 که با حضور رضا عباسی؛ شهردار منطقه ۱۴ تحت عنوان "شبگردی" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ شهردار منطقه ۱۴ در جمع خبرنگاران ضمن بازدید از پروژه های در حال تکمیل به سوالات آنان پاسخ گفت.

افتتاح شهربازی شرق تهران در تابستان

شهردار منطقه ۱۴ در جمع خبرنگاران  با اشاره به پروژه در حال تکمیل شهربازی که در پارک بسیج واقع شده است عنوان کرد : این پروژه طبق قرار داد با سازمان مشارکت مردمی در حال انجام است.

 رضا عباسی  بابیان میزان پیشرفت این پروژه اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد کارهای عمرانی این شهربازی باقی مانده و وسایلش خریداری شده که بعد از اتمام کارهای عمرانی تجهیز خواهد شد.

وی افزود: شهرداری در این پروژه ناظر است. امیدواریم هر چه سریع تر و در تابستان تکمیل شود.

 

محوطه پارکینگ روگذر امیرکبیر پلازا می‌شود

عباسی با اشاره به پروژه ی رو گذر تونل امیر کبیر گفت: این پروژه شامل سه طبقه پارکینگ طبقاتی و ۵۶۰ واحد پارکینگ و رو گذری است که بین منطقه ۱۲ و ۱۴ واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۴ تصریح کرد: فضای این پروژه تملک شده و در خدمت مدیریت شهری قرار دارد.

وی با اشاره به سرنوشت رو گذر این پارکینگ طبقاتی عنوان کرد: شهرداری مانع انبوه سازی در این منطقه شد و بنا است محوطه پارکینگ طبقاتی به پلازای شهری تبدیل شود.

شهردار منطقه ۱۴ با بیان این که رو گذر تونل امیر کبیر پیوند دو منطقه ۱۲ و ۱۴ است، اظهار کرد: تا آخر سال برنامه داریم این رو گذر تعیین تکلیف شود .

عباسی در رابطه با جزئیات این پلازا گفت: هنوز پلازا طراحی نشده است

۹۰ درصد این پروژه تا کنون تمام شده است از این رو ۱۰ درصد پروژه باقی مانده است.

وی در  پاسخ به این سوال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه چه میزان است  عنوان کرد: برای پارکینگ طبقاتی ۸ میلیارد و دویست هزار تومان هزینه دیده شده بود که تنها ۱ میلیارد دیگر باید برای تکمیل هزینه شود.

عباسی با اشاره به اینکه شهرداری هماهنگ کننده و نظارت عالی این پروژه است،  اظهار امیدواری کرد که این پروژه به زودی تکمیل شود.

خداحافظی با طرح تعریض خیابان کرمان/ چنانچه کمیسیون ماده ۵ تصویب کنند خانه ها از فریز خارج می شود

در ادامه این شبگردی از منطقه ۱۴  خبرنگاران از خیابان کرمان بازدید کردند. به گفته مدیران شهری این مجموعه تاکنون فریز بوده که در حال حاضر از طرخ خارج شده است.

رضا عباسی در رابطه با پروژه خیابان کرمان عنوان کرد:  خیابان کرمان در ناحیه ۱ و ۲ شهرداری منطقه ۱۴ واقع شده است که ۳.۳ کیلومتر دارد. ۱۳۵۷ طرحش مطالعه شد و در سال ۶۰ به تصویب رسید و ابلاغ شد.

 وی اضافه کرد: تا سال ۶۶ اجرای پروژه تعریض خیابان کرمان معطل ماند و بعد ۳۰ سال از سال ۶۶ اقداماتی صورت گرفت.

شهردار منطقه ۱۴ با بیان اقداماتی که باید برای این مجموعه انجام می گرفت افزود: خیابان کرمان باید تعریض می شود و بنا بود عرض خیابان ۳۵ متری شود اما تا کنون به صورت پراکنده و دندانه ای تملک شده که این طرح بازنگری شد.

وی گفت: با توجه به اجرای پروژه هایی مانند بزرگراه امام علی، بزرگراه محلاتی و سایر پروژه ها تعریض این خیابان دیگر اهمیت نداشت اگر بنا به اجرا این طرح  بود ۶ هزاز میلیارد تملک باید از سوی شهرداری صورت می گرفت.

عباسی خاطر نشان کرد: در زمان تصویب خیابان کرمان حدود ۴۰ سال پیش بزرگراه نداشتیم و عملا اجرای طرح از در حال حاضر منطقی نبود و این طرح دیگر نباید اجرا می شد.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص آینده  واحدهای تملک شده اظهار کرد: قرار است فضاهایی که تملک شده برای سرانه خدماتی بارگذاری شود.

وی با اشاره به شکست این طرح افزود: بودجه این طرح و امکان اجرای آن تحقق ناپذیر بود  اما دلیل اصلی شکسته وجود ملک های تاریخی چون خانه تاریخی وثوق الدوله، آرامستان ارامنه و بیمارستان مردم بود.

عباسی با اشاره به تصویب کمیسیون ماده ۵ عنوان کرد :اگر کمیسیون ماده ۵ مصوب کند خانه ها از فریز خارج می شوند. ۴۰ سال نارضایتی مردم داشتیم چرا که نمی توتمستیم حتی پروانه تعمیرات صادر کنیم.

شهردار این منطقه با بیان آینده سایر خانه های تملک نشده گفت: خروج این خانه ها از طرح سبب می‌شود تا مردم به رضایت برسند. بنا است خانه‌هایی که تاکنون تملک نشده از فریز خارج شود و بر اساس طرح تفصیلی کار هایی صورت بگیرد.

وی افزود: تا کنون حدود۲۰ درصد پلاک ها تملک شده که به سرانه ها اختصاص می یابد.

عباس ضمن انتقاد از این طرح گفت :بنا بود آرامستان ارامنه از وسط شکافته شود که این امر نشدنی بود و چند روز گذشته با مدیر عامل بهشت زهرا جلسه داشتیم و با توجه به حضور افراد شاخص در این قبرستان سعی می شود تا در آینده به عنوان پروژه محرک توسعه و گردشگری کلید بخورد.

میدان مشاهیر در مقابل خانه استاد معین ساخته می شود

در پایان این نشست خبرنگاران ضمن بازدید از خانه استاد معین در جریان پروژه پیاده راه پیروزی تا خانه استاد معین قرار گرفتند.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص خانه تاریخی استاد معین و امیر جاهد عنوان کرد : از زمانی که شهردار شدم و طی اولین بازدیدی که داشتم تصور کردم این خانه مظلوم واقع شده و بنا شد برای این مجموعه پیاده سازی انجام شود و قصد داریم در مقابل آن میدان مشاهیر ایجاد کنیم.

وی در پایان با حضور در ایستگاه مترو بسیج از تکمیل این پروژه طی ماه‌های آتی خبر داد و عنوان کرد که ایستگاه مترو بسیج تهویه هایش کامل شده و برخی نواقص باید رفع شود.

 

نظر شما