ایران آماده ارائه آموزش به مهارت‌آموزان سوریه است

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۸:۲۸:۵۸
کد خبر: ۸۶۸۷۹۲
ایران آماده ارائه آموزش به مهارت‌آموزان سوریه است
معاون وزیر و رییس سازمان آمزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بالای آموزشی کشور گفت: آماده پذیرش مهارآموزان و هنرجویان کشور دوست و مسلمان سوریه هستیم .

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سلیمان پاک سرشت روز سه شنبه در حاشیه بازدید وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه از مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج افزود: با توجه به نیاز کشور سوریه به نیروی متخصص و ماهر در بخش های مختلف، ما آمادگی داریم تا در این زمینه به این کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: دوستی نزدیک ۲ کشور این نوید را می دهد که همکاری های آموزشی را بلند مدت تعریف کنیم زیرا در حوزه آموزش های مهارتی تحولات جدیدی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران به وجود آمده است.

معاون وزیر و رییس سازمان آمزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: مرکز تربیت مربی کشور از امکانات خوبی برای انتقال آموزش‌ها مهارتی برخوردار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز بخش های مختلف کشور از جمله پادگان ها از خدمات آموزشی و مهارتی این سازمان بهره مند هستند.

وی افزود: در کنار آموزش هنرجویان، برگزاری دوره های بازآموزی و ارتقای مهارت برای مربیان فنی و حرفه ای از برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده که کمک به بازار کار و اشتغال آفرینی محور فعالیت ها است.

وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه اعلام کرد که آماده بهره‌گیری از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی کشورش است.

ریما قادری وزیر امور اجتماعی و کار سوریه در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آماده ورود به مرحله بازسازی کشور هستیم.

وی ادامه داد: برای این امرنیازمند تربیت نیروی متخصص و آموزش دیده هستیم تا از ظرفیت های خود برای مقابله با جنگ اقتصادی استفاده کنیم.

قادر به اهداف سفرش به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر برای ادامه گفت وگوها و همکاری‌ها در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه صورت گرفته است.

وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه بیان داشت: طی این سفر سه روزه از نزدیک با تجربیات ایران در حوزه های مختلف بهزیستی، آموزش های فنی و حرفه ای، تربیت نیروی کار و دیگر بخش های مرتبط این حوزه آشنا می شویم.

قادری تاکید کرد که با استفاده از این تجارب بتوانیم بهبود فضای کار و نیروی انسانی را در سوریه داشته باشیم ضمن آنکه طی این سفر گام عملی برای همکاری‌ها برداشته می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی های مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران گفت: در تلاش هستیم تا با کمک ایران بتوانیم چنین مرکزی را در کشور سوریه راه اندازی کنیم.

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه بر استفاده از ظرفیت های عملیاتی ایران در حوزه تربیت مربی و فنی و حرفه ای و در سایه تعامل با وزارت تعاون ایران تاکید کرد و گفت: تلاش‌ها بر این است تا سند همکاری که قبلا بین ایران و سوریه به امضا رسیده  در بخش های مختلف از جمله انتقال تجارب آموزشی به مرحله اجرا و عمل برسد.

لازم به ذکر است مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران مستقر در حسن آباد کرج سالانه برنامه آموزشی برای یک میلیون هنرجو و مربی فنی و حرفه ای در کشور اجرا می کند.

وزیر امور اجتماعی و کار کشور سوریه امروز از بخش های مختلف مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز