نشست مشترک محیط زیست و سمن های زیست محیطی سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۰۹:۵۹:۱۱
کد خبر: ۸۶۹۶۵۲
نشست مشترک محیط زیست و سمن های زیست محیطی سیستان و بلوچستان
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در آستانه روز جهانی نه به پلاستیک، از سازمان های مردم نهاد استان دعوت به مشارکت در خصوص فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست کردند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در آستانه روز جهانی نه به پلاستیک (21 تیرماه) در نشست با سمن های زیست محیطی شهرستان زاهدان گفت: امروزه محیط زیست استان سیستان و بلوچستان بیش از گذشته به مشارکت سازمان های مردم نهاد برای حل و کاهش مشکلات محیط زیست نیازمند است. محیط زیست استان و مشکلات آن مشارکت همگانی و مردمی  را می طلبد که صرفاً با فعالیتهای دولتی و حکومتی برطرف نمی‌شوند.

پورمردان افزود:  سازمان های مردم نهاد زیست محیطی با حضور فعال در زمینه های مختلف محیط زیست از قبیل آموزش، فرهنگ سازی و ... به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح هستند و می توانند محیط زیست استان را در مسیر کاهش و به حداقل رساندن معظلات زیست محیطی و برطرف کردن آسیب های ناشی از آن یاری رسانند.

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع ‌رسانی مسائل محیط زیست متناسب با معضلات و مشکلات زیست محیطی، اقلیم  و فرهنگ حاکم بر منطقه می تواند نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود داشته به طور مثال می توان گفت یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی استان عدم مدیریت پسماند خانگی و نخاله های ساختمانی در مرکز و شهرستانهای استان بوده که نیازمند مشارکت همه مردم، ارگانهای دولتی و سمن های زیست محیطی است. سازمان های مردم نهاد استان با آگاهی  بخشی به مردم در خصوص آسیبهای زیست محیطی ناشی از عدم مدیریت پسماندو استفاده از ظروف یکبار مصرف و کیسه های پلاستیکی نقش مهمی در سلامت جامعه، زیستگاههای طبیعی و حیات وحش ایفا کنند.

در پایان نمایندگان سازمان های مردم نهاد حاضر در این نشست به بیان دیدگاهها،  نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداخته و مقرر شد یکی از محله ها یا مناطق حاشیه شهر به عنوان پایلوت اقدامات زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد شهرستان زاهدان با مشارکت اهالی محل برای داشتن  محله سبز و عاری از زباله انتخاب و پس از رسیدن به این هدف به عنوان الگوی اجرایی محله سبز معرفی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز