ورود حدود ۱۱هزار زائر به مدینه

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۸:۳۴:۰۱
کد خبر: ۸۶۹۸۹۳
ورود حدود ۱۱هزار زائر به مدینه
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : حجاج هشت استان با جمعیت بیش از 30 هزار نفر از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)به مدینه منور اعزام می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی رضا رشیدیان عصر روز جمعه قبل از عزیمت به عربستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اعزام هشتاد هزار و 550 زائر امسال از کشورمان به حج تمتع می گفت : این زائران از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عازم این سفر معنوی می شوند .

وی افزود : تا کنون 10 هزار و 700 نفر از17 تیرماه شروع عملیات اعزام زائران تا کنون وارد مدینه منوره شده اند.

وی با بیان اینکه عملیات اعزام زائران تا 14 مردادماه ادامه می یابد ، اظهار کرد : امسال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 19 ایستگاه پروازی در سطح کشور عملیات انتقال زائران به عربستان را انجام می دهند و در عربستان هم دو ایستگاه جده و مدینه فعال هستند وی تصریح کرد : امسال فقط فرودگاه اردبیل به دلیل تعمیرات باند فرودگاهی در این عملیات حضور ندارند و بقیه ایستگاه فعال هستند  و پروازها هم تا کنون به صورت کاملا ایمن و در زمان مقرر انجام شده و تاخیری نداشته اند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی و افزوده شدن ترمینال سلام به عملیات امسال گفت : این مجموعه از جمله ترمینال های کشور با سازه های مناسب برای خدمات دهی به این حجم از زائران است و به خوبی از عهده این فعالیت بر می آید.

رشیدیان همچنین با بیان اینکه در عربستان هم از فردا بعد از ظهر نخستین کاروان حجاج ایرانی عازم مکه می شود ، اظهار کرد: در راستای انجام مطلوب عملیات حج ، تا کنون تمامی بخش ها از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی پروازها را به موقع امن انجام داد تا حوزه مسکن ، حمل و نقل ، تغذیه و تدارکات وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.

وی عنوان کرد: ستاد مدینه سازمان حج و زیارت هم از یک هفته قبل از اعزام زائران در این شهر مستقر شده بود و ستاد مکه هم از چند روز گذشته  در این شهر استقرار یافته و آماده پذیرایی حجاج بیت الله الحرام هستند.

وی تصریح کرد : تا کنون موضوع خاصی نداشته ایم و طی هماهنگی های که با طرف عربستانی انجام شده برای همه مباحث پیش بینی های لازم شده و امید است زائران ما حجی آرام سرشار ازدعای مقبول داشته باشند و از این فرصت بهره معنوی لازم را ببرند.

نظر شما