امروز در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان مطرح شد؛

نجفی در نامه ای نوشته بود ،مهدورالدم بودن میترا استاد برایم مسجل شده/ همه مردانی که با استاد در ارتباط بودند بازجویی شدند/ پذیرش ازدواج به خاطر برخی فشارها/ درخواست قصاص خانواده مقتول/ نجفی: طلب عفو دارم

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۹:۱۴:۰۸
کد خبر: ۸۶۹۹۱۱
نجفی در نامه ای نوشته بود ،مهدورالدم بودن  میترا استاد برایم مسجل شده/ همه مردانی که با استاد در ارتباط بودند بازجویی شدند/ پذیرش ازدواج  به خاطر برخی فشارها/ درخواست قصاص خانواده مقتول/ نجفی: طلب عفو دارم
شهریاری گفت : نجفی در نامه ای که پس از قتل از وی کشف شد نوشته بود که مهدورالدم بودن همسرش میترا استاد برایش مسجل شده بود .

به گزارش خبرنگار برنا؛ صبح امروز با آغاز اولین دادگاه نجفی به اتهام قتل همسرش میترا استاد ؛ محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران متن کیفرخواست را قرائت کرد .

در متن کیفرخواست آمده است : در نامه ای که به دست خط محمد علی نجفی که  پس از قتل میترا استادکشف شد متهم نوشته بود که مهدورالدم بودن همسرش برایش مسجل شده بود.

شهریاری عنوان کرد : نجفی در همین نامه ذکر کرده بود که از خداوند تقاضای بخشش دارم و ازبازماندگان درخواست می کنم مرا دعا کنند.

طبق مندرجات کیفر خواست که توسط قاضی محمد شهریاری امروز در شعبه 9 دادگاه کیفری استان خوانده شد ؛ محمد علی نجفی در دو نامه ای که در صحنه قتل و منزل دخترش از وی کشف شده بود اعلام کرده بود در یکسال گذشته تمام سعی خود را داشته که  از میترا استاد بدون خون ریزی و با توافق جدا شود ولی میترا استاد با هیچ پیشنهاد وی حتی با پرداخت تمام حق و حقوق و خواست هایش موافقت نکرده و مدام تاکید داشت قصد دارد از زن ؛ دختر و خانواده نجفی انتقام بگیرد و با مردهای اجنبی ارتباط داشته باشم.

نجفی در ادامه این نامه ها تاکید کرده است ؛دیگر از تهدید های میترا استاد خسته شده بودم. او دوستان و نزدیکان خود را تشویق به ارتباط با مردان اجنبی می کرد و رفتارهای وی به شکلی بود که مهدورالدم بودن وی قطعی بود ؛ خودش با دیگر مردان ارتباط داشت و برای توجیه خود به من تهمت و افترا می زد.

گزارش صحنه قتل

قاضی شهریاری در ادامه سخنان  چنین گفت : پس از کشف این نامه دستور بازداشت نجفی صادر شد .

وی در خصوص صحنه قتل چنین توضیح داد :قتل در حمام اتفاق افتاده بود . آثار خون تا در حمام وجود داشت . کف وان و در و دیوار حمام پراز اثرات خون بود . اثرات شلیک تیرهای مشاهده می شد  و این بالشت سفید رنگ که در دادگاه وجود دارد نیز در گوشه ای صحنه قتل افتاده بود که تیرها از درون آن رد شده و به بدن مقتول اصابت کرده بود.

شهریاری بیان داشت : دوربین مداربسته ساختمان محل قتل ؛ ساعت 11 و 43 روز هفتم خردادماه خروج نجفی را در حالی که دو کیف در دستانش بود  از محل جنایت را ثبت کرده است که کیف ها را به راننده خود تحویل می دهد.

راننده نجفی از روز قتل چه می گوید

شهریاری در ادامه از اظهارات راننده نجفی چنین می گوید : قادر به نوشتن اظهاراتش نبود و بیان کرد به خاطر اضطراب و استرس درخواست دارد که ما اظهاراتش را بنویسیم. وی بیان کرد ؛ ساعت 9 و 26 دقیقه صبح حادثه نجفی با من (راننده ) تماس گرفت و از من خواست به آدرس خانه شان بروم. ساعت 9و 46؛ 9 و 47؛ 9 و 55 با تلفن نجفی تماس گرفتم جواب نداد. به درب خانه مراجعه کردم . درب را نجفی باز کرد و دو کیف را به دستم داد تا ببرم و تحویل دخترشان بدهم. کیف را تحویل دخترشان دادم ؛ دختر نجفی در کیف را باز کرد و نامه ای که داخل آن بود را برداشت .

ورود دختر نجفی به صحنه قتل

دختر نجفی بعد از مشاهده نامه به همراه من به  سمت خانه نجفی که محل قتل بود حرکت می کند . هر چقدر در خانه را زدیم باز نکردند .   کلید انداخته در را باز کردیم  و با ورود در حمام خانه با جسد میترا استاد مواجه می شویم. پسرش فریاد می زد پدرم ؛ مادرم را کشته و با چاقویی که در دست داشت می خواست نجفی را پیدا کند . چاقو را از او می گیریم.

پسر نجفی از صحنه قتل چه گفته است

مهیار پسر میترا استاد در خصوص روز قتل مادرش چنین در مراحل بازجویی گفته بود که در کیفر خواست آمده و امروز در دادگاه کیفری استان قرائت شد: وقتی ساعت 12 و 20 دقیقه به مقابل برج محل زندگیمان رسیدم . پول آژانس نداشتم به طبقه بالا و در منزل مراجعه کردم تا از مادرم پول بگیرم که با سه نفر که دو نفر آنها غریبه بودن در خانه مواجه شدم ( داماد ؛ دختر نجفی و راننده نجفی ) ؛ زن غریبه که بعدا متوجه شدم دختر نجفی است در حال گریه کردن بود . فکر نمی کردم مادرم مرده باشد. به دختر نجفی گفتم اورژانس خبر کنند.

وی در ادامه تحقیقات از درگیری های مادرش و نجفی در ماه های قبل از قتل گفته بود .

دختر نجفی در بازجویی ها چه گفته بود

در متن کیفرخواستی که قاضی شهریاری در شعبه 9 دادگاه کیفری استان قرائت کرد در خصوص سخنان دختر نجفی از روز حادثه چنین گفت : روز حادثه ؛ راننده پدر در خانه ما آمد ؛ دو کیف دستی به من تحویل داد . نگران شدم با پدر تماس گرفتم ولی فایده ای نداشت و پاسخ نمی داد به همراه راننده به سمت خانه پدر و میترا استاد حرکت کردیم . به خانه که رسیدیم هر چقدر زنگ زدیم در را باز نکردند. راننده پدر کلید خانه را داشت ؛ کلید انداختیم و در را باز کردیم . که در بخش حمام خانه با جسد میترا استاد مواجه شدند.

وی بیان داشته است : وقتی وارد حمام شدم و با جسد مواجه شدم ؛ به سمت آن رفتم . جسد سرد شده بود .

کشف شش گوشی تلفن همراه از کیف دستی

 محمد شهریاری در ادامه خطاب به قاضی پرونده گفت : بلافاصله بعد از کشف جسد و شنیدن اظهارات خانواده نجفی و راننده او به سمت  خانه دختر نجفی رفتیم تا از محتوایات کیف ها با خبر شویم. شش گوشی موبایل در کیف بود که همه متعلق به میترا استاد بود.

در نامه دوم نجفی خطاب به دختر چه نوشته شده بود

قاضی شهریاری از محتوای نامه دوم نجفی  خطاب به دخترش چنین گفت : درا ین نامه نحوه آشنایی نجفی با میترا استاد مطرح شده بود .

نجفی چنین توضیح داده بود : میترا استاد اردیبهشت سال 1396 به همراه عده ای به دفتر ما آمدند. کاندیدای شورای شهر ؛ شهرهای اطراف تهران بودند. آن روز حجاب کامل داشتند . چند روز بعد خواستار ملاقات خصوصی با من شدند و همین ملاقات منجر به آغاز ارتباط عاطفی با وی شد. بخشی از سخنانشان در مورد خودشان به من درست بود ولی بخش هایی دیگر که مهم هم بود حقیقت نداشت . مثل اینکه بیان داشتند مسلمان هستند و مطلقه .

نجفی در این نامه مدعی شده بود که میترا استاد قبل از آشنایی با وی  با یک کارگردان سینما در ارتباط بود و علت جدایی استاد از همسر اولش هم فاش شدن این ارتباط بوده است .

ارتباط میترا استاد با یک دیپلمات

نجفی در ادامه اظهارت خود در خصوص ارتباطات میترا استاد با افراد مختلف از ارتباط وی با یک دیپلمات در فرانفکورت گفت و بیان داشت : این دیپلمات میترا استاد را به دفتر آیت الله لنکرانی برده و مسلمان کرده است که در ادامه همسر اول این دیپلمات از ماجرا با خبر شده و مجبور به قطع ارتباط با این دیپلمات شده است و پس از آن به عقد موقت یک نفر در  آموزش و پرورش در آمده است و بعد از این ارتباط به عقد موقت بنده در آمد .

نجفی مدعی شده است که از تمامی این ارتباطات همسر اول میترا استاد خبر داشته است .

ازدواج بخاطر  برخی فشارها

نجفی در ادامه نامه به دخترش که در پرونده نیز قرار دارد و توسط محمد شهریاری در دادگاه کیفری استان خوانده شد نوشته است : میدانم ارتباط با میترا استاد لغزش بزرگی بوده است .

وی بیان کرده است : زمان عقد با ایشان علی رغم میل بنده ؛ بخاطر برخی فشار و پیشنهاد ایشان مجبور شدم بخاطر شرایط کاری و بودن در فضای شهرداری تهران ازدواج را قبول کنم. درنهایت هم به خاطر ارتباطات خاص میترا استاد با افراد مختلف و تهدید ها و درگیری ها و قبول نکردن جدایی ؛ به این قتل رسیدیم . طلب عفو دارم .

نجفی در بازجویی ها  مهدورالدم بودن استاد را رد کرد

محمد شهریاری - سرپرست دادسرای جنایی تهران در ادامه جلسه امروز دادگاه در شعبه 9 دادگاه کیفری استان بیان داشت : نجفی بعد از تسلیم خود به پلیس و در مراحل بازجویی مهدورالدم بودن میترا استاد را رد کرده و بیان داشته است که بخاطر اختلافات خانوادگی همسر دومش را به قتل رسانده است .

قصد خودکشی نجفی 

محمد شهریاری در خصوص اینکه چرا نجفی بعد در مراحل بازجویی ادعای خود در خصوص مهدورالدم میترا استاد را رد کرده است چنین گفت : نجفی در مراحل تحقیق مدعی شد بعد از کشتن میترا استاد؛ خودکشی داشتم و برای به همین خاطر این تاکید را در نامه ام به خانواده داشته ام که بعد از مرگ من آرام تر باشند .

شهریاری بیان داشت : تمام مردانی که با میترا استاد در ارتباط بودند شناسایی شدند و برای بازجویی فرا خوانده شده و همگی مدعی شدند که هیچ رابطه غیر کاری با استاد نداشتند . نجفی هم بر اساس سخنان خود  میترا استاد که در زندگی عنوان می کرده با این افراد در ارتباط غیر کاری است که تصور کردم وی مهدورالدم است ولی در این حال نیز نجفی تاکید داشته که با این شرایط نیز باید میترا استاد را می کشتم البته قصد کشتن نیز نداشتم ؛ قصد تهدید با اسلحه داشتم.

افشاگری میترا استاد

روز حادثه میترا استاد قصد مصاحبه ای افشاگرانه با خبرنگار انصاف نیوز داشته و حتی ساعت مصاحبه را نیز هماهنگ کرده بودند ولی شب قبل پیام داده و مصاحبه را لغو کرده است .

خودکشی دونفره میترا استاد و نجفی

قاضی شهریاری بیان داشت ؛نجفی در مسیر بازجویی ها در دادسرای جنایی مدعی شده بود در روز حادثه درگیری آنچنان بالا گرفت که در نهایت حتی تصمیم گرفتیم همراه هم خودکشی کنیم.

نجفی صحبتی نکرد و اولیا دم قصاص درخواست کردند

 دراولین جلسه دادگاه قتل میترا استاد ؛ محمد علی نجفی به اتهام قتل وی صحبتی نکرد ؛ سرپرست دادسرای جنایی تهران ؛ کیفر خواست را قرائت کرد . وکلا اولیادم از سوی والدین میترا استاد و پسر وی که اولیادم مقتول محسوب می شوند درخواست اشد مجازات را برای قاتل دختر و مادرشان خواستار شدند.

جلسه دوم دادگاه محمد علی نجفی ؛ چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز