معاون سازمان بهزیستی کشور:

پنجاه و سه درصد کودکان کار خارجی اوراق هویتی ندارند

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۵:۳۱:۴۱
کد خبر: ۸۷۰۲۹۲
پنجاه و سه درصد کودکان کار خارجی اوراق هویتی ندارند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مرحله جدید اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت ۵۳ درصد از کودکان اتباع بیگانه‌ای که جمع‌آوری شده‌اند، فاقد اوراق هویتی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حبیب‌الله مسعودی فرید ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: با بیان اینکه سیاست ما امروز بحث رعایت حقوق کودک است. رویکرد ما باید دوستدار کودک باشد. بنابراین مراکز سازمان بهزیستی، شهرداری، مرکز فوریت‌های اجتماعی و … باید شرایط استانداردی داشته باشد. طی هفته گذشته نیز دو مرکز در اختیار این سازمان‌ها برای اجرای طرح قرار گرفته است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در تهران طی دو تا سه هفته گذشته حدود ۲۳۰ کودک جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۵۳ درصد از اتباع بیگانه اوراق هویتی نداشتند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش انجمن حمایت از حقوق کودکان که چندی پیش منتشر شد، ۲.۵ درصد از درآمد کودکان زباله‌گرد در اختیار آنها قرار می‌گیرد، گفت: درباره کودکان خیابانی نیز موضوع به همین شکل است و عزت این کودکان لگدمال می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی درباره پذیرش و ساماندهی کودکان کار گفت: مرحله اول طرح مربوط به احراز هویت کودکان است در حالی که این کودکان بعد از خروج از مراکز بار دیگر در خیابان دیده شدند، نسبت به وضع گذشته آنها اطلاعات کافی داشته باشیم. همچنین در مرحله بعد این کودکان از سوی کادر پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرند. به عبارتی دیگر بعد از جذب این کودکان در خیابان و انتقال آنها به مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری این اقدامات باید انجام بگیرد و سپس کودکان در صورتی که جزو اتباع بیگانه باشند به مرکز ویژه خود و در صورتی که کودکان ایرانی باشند به مرکز دیگری منتقل می‌شوند.

مسعودی فرید با بیان اینکه مدت زمان نگهداری این کودکان بین ۷ تا ۱۰ روز است و ظرف این مدت کودکان باید تعیین تکلیف شوند، گفت: بعد از این مرحله است که کودکان باید به مراکز بهزیستی منتقل شوند. اکنون وضع ساماندهی کودکان بهتر شده و باید با همکاری هم کار را جلو ببریم تا آینده بهتری برای کودکان رقم بزنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز