کیسه های پلاستیکی موجب خفگی جانوران می شوند

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۲۲:۲۲:۲۹
کد خبر: ۸۷۰۴۲۲
کیسه های پلاستیکی موجب خفگی جانوران می شوند

به گزارش گروه خبر برنا، رییس محیط زیست لنگرود گفت: کیسه های پلاستیکی درصورت ورود به محیط زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی بر اثر خوردن این کیسه ها و خفگی ناشی از آن می میرند.

 امین نجات گفت: به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است.

وی افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون نایلکس بوده است.

نجات با بیان اینکه بیشتر این پلاستیک ها نیز با بادوام هستند و صدها سال طول می کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند، خاطرنشان کرد: هنگامی که کیسه های پلاستیکی به عنوان زباله دور ریخته می شوند، به علت ماندگاری در محیط، باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

وی افزود: این کیسه ها به همراه باد جا به جا شده و وارد رودخانه ها و کانال های آب می شوند؛ در نتیجه موجب گرفتگی آبراهه ها شده و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زاد و ولد انواع حشرات افزایش می یابد.

رییس محیط زیست لنگرود گفت: کیسه های پلاستیکی درصورت ورود به محیط زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی بر اثر خوردن این کیسه ها و خفگی ناشی از آن می میرند.

نجات گفت: به مناسبت روز 21 تیر روز نه به پلاستیک، کارگاه آموزشی با موضوع حذف پلاستیک و نه به  پلاستیک توسط اداره حفاظت محیط زیست لنگرود برگزار شد.

وی با بیان اینکه آموزش به دانش آموزان منجر خواهد شد که در آینده شاهد کاهش حجم استفاده از پلاستیک ها باشیم،افزود: در این کارگاه دانش آموزان با موضوع تفکیک زباله، حذف پلاستیک و استفاده از کیسه های پارچه ای در موقع خرید و استفاده کمتر از پلاستیک و مشتقات آن آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی طریقه ساخت کیسه های پارچه ای دستی از پارچه های باطله به دانش آموزان آموزش داده شد  تا در موارد ضروری از آن استفاده کنند.

وی گفت:در کارگاه های آموزشی برنامه های جذاب و آموزنده ای در راستای حفظ محیط زیست پرداخته شد./ ایسنا

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز