با حضور رییس‌جمهور و وزیر نیرو؛

افتتاح سد چندیر و نیروگاه شیروان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۸:۵۰:۰۵
کد خبر: ۸۷۰۴۸۶
افتتاح سد چندیر و نیروگاه شیروان
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان‌شمالی، سد چندیر و نیروگاه شیروان توسط رییس جمهور و وزیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ رییس جمهور صبح فردا به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت راهی خراسان‌شمالی خواهد شد و در جریان این سفر پروژه های متعددی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش از ظهر یکشنبه واحد یک و دو بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به ظرفیت 320 مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید.

برای راه‌اندازی این دو واحد حدود 260 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است و پس از افتتاح آن 500 میلیون مترمکعب از محل تبدیل واحد بخار به سیکل ترکیبی، در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

همچنین صبح فردا با حضور رئیس‌جمهور سد چندیر در شهرستان راز و جرگلان افتتاح خواهد شد. این سد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم آن 12.5 میلیون مترمکعب است که زمین های کشاورزی پایین دست سد به وسعت 560 هکتار از آن بهره‌مند می‌شوند.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در جریان این سفر تعدادی از پروژه‌های صنعت آب و برق نیز همچون خط و پست 132 کیلوولت زیارت، آبرسانی به روستای گز کوه، تصفیه‌خانه آب روستای کهنه جلگه، ارتقا و تکمیل تصفیه‌خانه اسفراین و شبکه جمع آوری فاضلاب و ایستگاه پمپاژ منطقه فرهنگیان شهر بجنورد به صورت همزمان با دستور رییس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

همچنین آغاز عملیات اجرایی ساختمان سد دربند توسط وزیر نیرو نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان شمالی خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز