جانبازان شیمیایی در سرزمین وحی

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۸:۵۵:۲۸
کد خبر: ۸۷۰۴۹۳
جانبازان شیمیایی در سرزمین وحی
مصدومان شیمیایی در سفر معنوی حج تمتع امسال، کاروان ۶۶ نفره جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را همراهی می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ کاروان ویژه شامل جانبازان ۷۰ درصد می‌شود که به خاطر شرایط سخت جسمانی نمی‌توانند در کاروان‌های عادی حضور یافته و حتماً باید همراه داشته باشند. این کاروان روز اول مرداد ماه ۹۸ برای انجام مراسم حج تمتع عازم مدینه منوره می‌شوند.

به گفته مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیش از ۵ هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر به حج سال ۱۳۹۸ اعزام می‌شوند و خاص بودن و ویژه بودن کاروان ویژه جانبازان به دلیل زائران آن است و جمعی از اعضای این کاروان جانبازان معزز ۷۰ درصدی هستند که در اثر آسیب‌های ناشی از حضور در دفاع مقدس نمی‌توانند در کاروان‌های عادی حضور داشته باشند و مناسک حج را همانند بقیه افراد انجام دهند.

جلال کاظمی جانباز شیمیایی ۷۰ درصد از شهرستان اردبیل، قهرمان فرهنگ رویندزق جانباز شیمیایی ۷۰ درصد از شهرستان اردبیل و علی جوادی نژاد جانباز شیمیایی ۷۰ درصد از شهرستان باغملک، جانبازان شیمیایی هستند که امسال برای انجام مناسک حج مشرف می‌شوند.

در این کاروان نیازهای پزشکی و خاص آن‌ها با ملاحظاتی تأمین می‌شود و برخی برحسب نیازهایی که دارند، فردی از میان اعضای خانواده یا افراد محرم آنان را همراهی خواهد کرد. سعی شده مدیرانی برای این کاروان انتخاب شوند که دارای تجربه زیادی باشند و با همه مشکلات مواجه شده باشند و بتوانند شرایط مساعدی برای جانبازان فراهم کنند.

اسامی ۶۳ هزار جانباز شیمیایی در بنیاد ثبت شده است

مدیرکل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس ارزیابی‌ها، حدود ۴۰۰ هزار نفر در دوران جنگ تحمیلی با گازهای شیمیایی تماس داشتند که کمیسیون‌های پزشکی تاکنون مصدومیت ۶۳ هزار نفر از آنان را تأیید کرده است.

محمدرضا صدیقی مقدم افزود: ما چند آمار درباره جانبازان شیمیایی داریم، یک آمار ۱۰۰ هزار نفری مربوط به افرادی است که در زمان جنگ دچار آسیب شدند و آن زمان به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی به آمار ۶۳ هزار نفری اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد کسانی اند که عوارض مزمن و ضایعات بیماری آنها در کمیسیون پزشکی احراز شده و درصد جانبازی گرفته اند.

صدیقی مقدم اضافه کرد: تصور این است که حدود ۴۰۰ هزار نفر با گازهای شیمیایی تماس داشتند که ۱۰۰ هزار نفر از آنها دارای علائم حاد بوده و به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز