همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان شمالی:

بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۰:۴۲:۰۶
کد خبر: ۸۷۰۵۹۶
بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان
همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسانی شمالی و با حضور وزیر راه و شهرسازی ۷۰ کیلومتر از بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ فردا همزمان با سفر رییس جمهور  به استان خراسانی شمالی و با حضور وزیر راه و شهرسازی ۷۰ کیلومتر از باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان که بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب در شمال کشور است به بهره‌برداری می‌رسد.

کل این محور ۵۳۲ کیلومتر است که عملیات احداث ۴۴۱ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۱۲۱ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد در حال اجراست.

با بهره‌برداری از این محور علاوه بر افزایش ظرفیت ترانزیت ، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای زمان سفر نیز ۳۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

اتصال خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور

در این سفر همچنین در راستای توسعه شبکه ریلی کشور از روند تجهیز کارگاه راه‌آهن شیروان- بجنورد نیز بازدید به عمل می‌آید که با توجه به موقعیت استراتژیک این استان و واقع شدن بین استان‌های شمالی و شمال غربی و مجاورت با استان خراسان رضوی و کشورهای همسایه در شمال شرق ایران این خط ریلی نقش بسزایی در تزانزیت کالاو  مسافر در منطقه دارد.

مسیر ریلی شیروان-بجنورد ۳۰ کیلومتر است که موجب اتصال شهرستان شیروان به شبکه ریلی کشور می‌شود و علاوه بر رونق اقتصادی و اجتماعی در منطقه، کاهش ترافیک جاده‌ای و بهبود شبکه حمل و  نقل استان خراسان شمالی را نیز به همراه دارد.

نظر شما