مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

کیفیت آب پایتخت در همه مناطق یکسان نیست/ بختیاری: آب شرب تهران، سالم است و مشکل نیترات ندارد

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۵:۴۳:۱۶
کد خبر: ۸۷۰۸۵۳
کیفیت آب پایتخت در همه مناطق یکسان نیست/ بختیاری: آب شرب تهران، سالم است و مشکل نیترات ندارد
بین مردم تهران این سخنان زیاد شنیده می‌شود «در گذشته کیفیت آب تهران بهتر از حال حاضر بود» گفته‌هایی که در برخی موارد به شواهد عینی اشاره دارد اما به راستی کیفیت آب تهران در مناطق مختلف، متفاوت است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیفیت آب تهران را باید از زنان خانه‌دار پرسید. زنان در برخی مناطق تاکید می‌کنند آب برخی محلات مناسب نیست و پس از استفاده از این آب، ظروف و سینک پر از لک و کتری پر از گچ می‌شود و این گمانه را به ذهن متبادر می‌کند که کیفیت آب تهران در همه مناطق یکسان نیست. در این رابطه به سراغ  محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، رفتیم تا از کیفیت و سلامتی آب تهران اطلاع کسب کنیم.

وی در این رابطه گفت: کیفیت  آب تهران عالی است و مشکلی ندارد و نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: طی ده سال گذشته، کیفیت آب شرب شمال تهران خوب و در جنوب کم بود. آب تهران در گذشته مشکل داشت و بحث نیترات مطرح بود اما حدود ده سال است که وزارت نیرو توجه ویژه‌ای به جنوب تهران کرده و اجرای طرح سلامت آب و این مسائل سبب شده جنوب تهران طی این چند سال اخیر از آب سطحی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: طی چند سال گذشته، جنوب تهران از آب چاه استفاده می‌کرد اما چند سالی است که از آب سطحی استفاده می‌شود و ان‌شاءالله مهر ماه با حضور مقامات کشور تصفیه خانه را افتتاح می‌کنیم که تمام جنوب تهران را بتوانیم پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: آب شرب تهران، سالم است و مشکل نیترات ندارد و به لحاظ سلامت به طور یقین می توانیم بگوییم در شهر تهران به هیچ عنوان آب آلوده نداریم ولی واقعیت این است که کیفیت ها صد در صد مثل هم نیست.

بختیاری در پایان اظهار کرد: هنوز بخش زیادی از جنوب تهران از آب زیر زمینی استفاده می کند؛ تصفیه خانه هفتم تهران که راه اندازی شود؛ کیفیت آب شمال و جنوب تهران به هم نزدیک خواهد شد.

نظر شما
پرونده ویژه