مختار در تشریح دستورکار کمیسیون اجتماعی خبر داد

تصویب کلیات طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارای گواهینامه قبولی در آزمون ادواری

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۶:۰۴:۱۶
کد خبر: ۸۷۰۸۷۰
تصویب کلیات طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارای گواهینامه قبولی در آزمون ادواری
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارای گواهینامه قبولی در آزمون‌های ادواری خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ جلیل مختار در تشریح جزییات دستورکار نشست امروز(یکشنبه 23 تیرماه)، گفت: در این نشست طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی که دارای گواهینامه قبولی در آزمون ادواری هستند در قالب ماده واحده مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در پی تصویب این طرح دولت موظف است کلیه کارکنان دستگاه‌های دولتی که به صورت قرارداد معین، انجام کار مشخص و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشغول به کار هستند و در آزمون‌های ادواری سال‌های 81 تا 96 شرکت کرده و دارای کارنامه مجاز هستند در صورت پست سازمانی بلاتصدی متناسب با رشته تحصیلی آنها و داشتن شرایط لازم و قرارداد تبدیل وضعیت کند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست کلیات این طرح به تصویب رسید و جزییات آن برای بررسی به کارگروهی که بدین منظور تشکیل شده، ارجاع داده شد.

بررسی طرح استفساریه جز 4 بند ب تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی

مختار تصریح کرد: بررسی طرح استفساریه جز 4 بند ب تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که مقرر می‌داند از تاریخ تصویب این قانون برای مشمولان این تبصره 4درصد به نرخ قانون بیمه مقرر افزوده خواهد شد و در صورت تقاضای این مشمولان به صورت اقساطی توسط کارفرمایان پرداخت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: در این استفساریه آمده افزودن 4 درصد به نرخ مقرر در ماده 28 قانون تامین اجتماعی در قالب پرداخت هر ماه از کارفرمای واگذارکننده کار تا رفع سطح سخت و زیان‌آور در محیط کار مطابق با قانون تامین اجتماعی است که پاسخ آن بله بوده است و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست یادآورشد: مسئولانی از سازمان تامین اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی کشوری و مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست حضور داشتند.

منبع:میزان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز