در نشست خبری ثبت جنگل‌های هیرکانی مطرح شد:

کسب رتبه ۹ در ثبت میراث فرهنگی

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۰:۲۱:۵۷
کد خبر: ۸۷۱۱۴۳
کسب رتبه ۹ در ثبت میراث فرهنگی
محمد طالبیان گفت: ایران در زمینه ثبت آثار جهانی میراث فرهنگی رتبه ۹ جهان را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد طالبیان معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در نشست خبری به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار یونسکو اظهار کرد: آثار جهانی ثبت شده هزار ۱۲۱ اثر است که ۸۹۹ اثر فرهنگی، ۲۱۳ اثر آن طبیعی و ۳۹ اثر ترکیبی، است. ایران و آمریکا در زمینه ثبت آثار جهانی میراث فرهنگی مشترکا رتبه ۹ جهان را دارند. چین و ایتالیا با ۵۵ اثر در رتبه اول هستند.

وی در ادامه گفت: در اوایل سال‌های انقلاب و جنگ حدود ۲۴ سال اصلا هیچ فعالیتی نداشتیم.

وی در ادامه درباره روند ارسال پرونده به یونسکو گفت: چهار اقدام روی پرونده‌ها صورت می‌گیرد اول فاقد ارزش و دوم اصلاحات اساسی روی پرونده صورت می‌گیرد.

معاون میراث فرهنگی در ادامه بیان کرد: در جلسات امسال گزارش ایران درباره منظر ساسانی فارس و میدان امام اصفحان ارائه شد که باید برای این دو گزارش مدیریت بحران را تا سال ۲۰۲۰ ارائه دهیم. همچنین باید در مورد محدوده‌های عرصه‌های حریم، قلعه دختر، لایه‌های رویی بیشاپور نیز باید ارائه کنیم.

طالبیان اظهار کرد: ۳۵ اثر بررسی شد ۲۸ فرهنگی، ۵ طبیعی و یک اثر ترکیبی بود که نهایتا ۲۹ اثر در کمیته ثبت شد که شامل ۲۴ فرهنگی و ۴ طبیعی و یک ترکیبی نهایتا ثبت شد.

معاون میراث فرهنگی گفت: سال ۲۰۰۷ ایران جنگل‌های هیرکانی را در پرونده موقت قرار داد. بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال جنگل‌های هیرکانی قدمت دارد.

وی افزود: ۲ میلیون هکتار جنگل‌ها در اختیار ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز