مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مرحله دوم اعطای وام بازنشستگان بزودی اجرایی می شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۹:۱۶:۰۲
کد خبر: ۸۷۲۰۰۵
مرحله دوم اعطای وام بازنشستگان بزودی اجرایی می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بزودی دومین مرحله پرداخت وام به بازنشستگان آغاز و شرایط دریافت آن تسهیل می شود. 

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ «مصطفی سالاری» عصر سه شنبه در همایش «تامین اجتماعی، حامی رونق تولید» افزود: راهکارهایی برای حل اختلاف نهادهای کارگری و کارفرمایی داریم که با همکاری شرکای اجتماعی اجرا می شود.

سالاری ادامه داد: اتاق فکری با حضور شرکای اجتماعی تشکیل شده است که نخستین جلسه آن هفته آتی برگزار می شود و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز خواسته ایم در نشست های جمع بندی این اتاق فکر حضور یابد.

وی تصریح کرد: وظیفه مهم سازمان، امانتداری صادقانه دارایی بیمه پردازان برای زمان بازنشستگی و خانواده آنان است و حق گشاده دستی و ولخرجی در حوزه های غیرمرتبط با سازمان و ذینفعان آن را نداریم. «ما از استقلال اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی صیانت می کنیم؛ در عین حال باید از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی، دولت و بقیه نهادها برای افزایش خدمات به شرکای اجتماعی بهره برد». اعتبار «مخدوش» دفترچه های درمانی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: به دلایل مختلف در سال های اخیر اعتبار دفترچه های درمانی تا حدودی مخدوش شده است که باید با کمک دولت و وصول مطالبات، منزلت خدمات گیرندگان حفظ شود.

وی تاکید کرد: طرح هایی که در قالب اصلاحات پارامتریک ارائه می شود، به هیچ عنوان مذایقه ای برای شرکای اجتماعی ایجاد نمی کند و تصمیم های مرتبط با این موضوع نباید به ضرر بیمه شدگان باشد. در قالب اصلاحات پارامتریک مسائلی مانند ویژگی های مربوط به بازنشستگی و شیوه های محاسبه حقوق بازنشستگی مطرح است.

سالاری همچنین پیگیری درخواست کانون های کارگری برای بهره مندی از مسکن مهر، همسان سازی حقوق بازنشستگان، ساماندهی مرکز اسناد و ارایه خدمات نوین اداری را از برنامه های خود اعلام کرد.

به گفته وی قرار بود به مناسبت روز بهزیستی و تامین اجتماعی، از مجموعه خدمات غیرحضوری سازمان رونمایی شود که شامل بیش از ۴۰ خدمت است اما با توجه به اینکه هیچکدام از بخش ها به طور کامل اجرایی نشده بود، رونمایی از آن به زمان دیگری موکول شد. به گزارش ایرنا، با تشکیل وزارت رفاه اجتماعی در سال ۱۳۵۳ همه امور مربوط به بیمه درمان و رفاه قشرهای مختلف جامعه در یک ساختار اداری گرد آمد تا اینکه با تصویب «قانون تامین اجتماعی» در تیرماه ۱۳۵۴ و تشکیل «سازمان تامین اجتماعی» تحولی نو در نظام تامین اجتماعی کشور رقم خورد. پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸، سازمان تامین اجتماعی احیا شد و بیست و پنجم تیرماه به نام «روز بهزیستی و تامین اجتماعی» نام گرفت.

چهارم تیرماه امسال با تایید هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد. صبح سه شنبه شماری از بازنشستگان و گروه های کارگری و کارفرمایی با تجمع روبروی سازمان برنامه و بودجه، مطالبات خود را مطرح کردند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز