رئیس ستاد مرکز پزشکی حج در مدینه؛

تمامی زائران در سلامت هستند

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۰:۲۰:۰۹
کد خبر: ۸۷۲۸۶۷
تمامی زائران در سلامت هستند
رئیس ستاد مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره گفت: از زمان حضور زائران در مدینه منوره تاکنون چهار هزار و ۴۹۹ نفر به درمانگاه ها و مراکز درمانی هلال احمر فعال در این شهر مراجعه کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حجت الله روستا، افزود: سه درمانگاه که یکی از آنها به عنوان مجموعه درمانی اصلی به صورت مجهز و شبانه روزی دایر است و دو درمانگاه و یک مطب نیز در کنار آن وظیفه خدمات دهی به زائران مدینه النبی (ص) را عهده دار هستند.

وی، کادر پزشکی فعال در این مراکز در مدینه منوره را ۵۴ نفر شامل پزشک عمومی، متخصصان طب اورژانس، زنان، قلب، اعصاب و روان، تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عرب زبان)، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان‌های سعودی ونیز پرستار ذکر و عنوان کرد: در درمانگاه‌ها سرم تراپی و تزریقات نیز برای زائران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی که تا کنون به این مراکز درمانی مراجعه کردند مشکل و بیماری جدی نداشته اند وبا یک سری اقدامات درمانی مشکل آنها حل شده و هم اکنون همه زائران در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.

وی توضیح داد: از یک هزار و ۴۹۹ زائر مراجعه کننده به مراکز درمانی مدینه، هزار و ۳۱ نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند و اغلب مراجعات هم به دلیل دردهای عضلانی، آلرژی، سرماخوردگی، تشدید بیماری قلبی و مانند آن بوده است.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه تصریح کرد: همچنین ۴ دستگاه آمبولانس هم برای اعزام بیماران تدارک دیده شده است.

به گفته روستا، در صورتی که بیماری نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی داشته باشد، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، جهت رسیدگی و درمان به بیمارستان‌های مدینه انتقال می‌یابد که تاکنون ۳۵ بیمار خدمات پاراکلینیکی را از بیمارستان‌های کشور میزبان دریافت کردند.

وی ادامه داد: یک زائر ایرانی که به دلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان سعودی بستری شده بود امروز مرخص شد و مشکل و بیماری حادی گزارش نشده است.

روستا با ابراز رضایت همکاری بیمارستان‌های کشور میزبان با مراکز درمانی در پذیرش بیماران ایرانی افزود: خدمات پزشکی به زائران تا آخرین روز حضور آنها در مدینه ادامه خواهد یافت و امید است تمامی آنان در صحت و سلامت کامل مراسم حج تمتع را به جای آورند.

نظر شما