وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد عنوان کرد:

واگذاری ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی تاکنون

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۴:۱۶:۵۶
کد خبر: ۸۷۲۹۵۶
واگذاری ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی تاکنون
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه همایش تجلیل از خیرین برگزیده بهزیستی کشور، گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای اجرای قانون حمایت از معلولان برآورد شد اما امسال این مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختتامیه همایش تجلیل از خیرین برگزیده بهزیستی کشور ضمن تبریک هفته بهزیستی، کفت: در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت سنگینی را داریم و اگر همه دست به دست هم ندهیم نمیتوانیم مشکلات جامعه ایران را حل کنیم.

شریعتمداری ضمن اشاره به قانون حمایت از معلولان بیان کرد:۱۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای اجرای قانون حمایت از معلولان براورد شد اما امسال این مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باز هم نیاز به کمکهای خیرین در این زمینه وجود دارد گفت: متاسفانه با تکیه بر اعتیارات دولتی نمیتوانیم پاسخگوی تمام نیازهای مددجویان باشیم. امروز در وزارت تعاون و سازمان بهزیستی قصد داریم سنگهای پیش پای کار خیر خیرین را برداریم و گوش شنوای نیازهای خیرین باشیم.

وی وظیفه مسئولان را برداشتن موانع برای انجام کار خیر دانست و گفت: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی ساخته و تحویل شده و از این تعداد ۷۵ هزار واحد در دولت یازده و دوازده اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه هنوز ۱۳۰ هزار نفر پشت نوبت دریافت مسکن هستتد و نمیتوانیم به همه این تعداد رسیدگی کنیم اظهار کرد: ۲۰ هزار نفر مستمری بگیر را شناسایی کردیم که امکان ثبت نام یارانه را نداشتند. تاکنون ۶۲۵۰ هزار واحد مسکونی تا کنون تحویل داده که حدود ۶۰ میلیارد تومان از تسهیلات ارزان قیمت بانکها استفاده شده است.

وی در خصوص کمکهای خیرین در سال گذشته به بهزیستی اذعان کرد: ۸۹۰ میلیارد تومان به حساب های بهزستی از خیرین واریز شد که نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است که پیش بینی میکنیم تا اخر سال ۹۸ معادل ۱۱۰۰ میلیارد تومان مشارکت های مردمی داشته باشیم.

نظر شما