چه عواملی باعث تیرگی‌ پوست می شود؟

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۲۲:۰۵:۳۴
کد خبر: ۸۷۳۰۴۴
چه عواملی باعث تیرگی‌ پوست می شود؟
تیرگی های پوستی که معمولا در قسمت هایی مانند آرنج، زانو، کشاله ران، زیر بغل یا قوزک پا ایجاد می شوند، جزو ناخوشایندترین حالت های پوست و مو هستند. این نقاط خاص در بدن بیشترین میزان اصطکاک را دارند و همین اصطکاک پوستی مهمترین علت ضخیم شدن پوست و تیره به نظر رسیدن آن است.
به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ تیرگی های پوستی که معمولا در قسمت هایی مانند آرنج، زانو، کشاله ران، زیر بغل یا قوزک پا ایجاد می شوند، جزو ناخوشایندترین حالت های پوست و مو هستند. تخمین زده می شود بیش از 80 درصد از کل مردم جهان، درجاتی از این تیرگی ها را تجربه کرده باشند و به همین دلیل هم ارایه راه های درمان های مختلف طبیعی برای رفع آنها، بازار داغی را به خود اختصاص داده است.

این نقاط خاص در بدن بیشترین میزان اصطکاک را دارند و همین اصطکاک پوستی مهمترین علت ضخیم شدن پوست و تیره به نظر رسیدن آن است. در ادامه شما را با مهم ترین دلایل ابتلا به این تیرگی ها و راه های درمان آنها آشنا می کنیم.

مهمترین دلیل ایجاد تیرگی های پوستی
ضخیم شدن پوست در این قسمت ها، مهمترین عامل تیره شده آنها محسوب می شود. اصطکاک پوستی، عامل بسیار تاثیرگذاری در ضخیم شدن پوست است. به عبارت ساده تر، پوست قسمت های خاصی از بدن مانند آرنج، زانوها، کشاله ران، قوزک و زیربغل، خیلی در معرض اصطکاک قرار دارند. زمانی که شما مدام آرنج خود را روی میز می گذارید، باعث ضخیم شدن پوست آرنج خود می شوید. زمانی که مدام دوزانو یا چهارزانو می نشینید، زمینه ضخیم شدن پوست زانوها و قوزک پا را ایجاد می کنید. همچنین در اثر پوشیدن لباس های تنگ و ساییده شدن مداوم آنها به کشاله ران یا زیر بغل -در اثر راه رفتن یا تکان دادن دست در طول روز- زمینه ضخیم و تیره شدن پوست این قسمت های بدن فراهم خواهد شد.

سایر عوامل
چاقی یا اضافه وزن هم عامل ایجاد تیرگی در قسمت های خاصی از پوست است؛ اما برخلاف باور عمومی، عوامل داخلی مانند مشکلات کبدی، تاثیری در ایجاد چنین تیرگی هایی ندارند. چاقی می تواند به خودی خود با ضخیم شدن پوست و بروز تیرگی های پوستی در قسمت های نامبرده، همراه باشد. به همین دلیل هم اگر فرد چاقی با این تیرگی ها مواجه شود، نخستین توصیه ما به او کم کردن وزن است. کاهش وزن تاحد قابل قبولی به کم شدن این تیرگی ها کمک می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز