طرح تبدیل وضعیت قراردادی های آموزش و پرورش اعلام وصول شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۱:۲۸:۵۶
کد خبر: ۸۷۳۲۷۵
طرح تبدیل وضعیت قراردادی های آموزش و پرورش اعلام وصول شد
طرح « تبدیل نیروهای قراردادی و شرکتی به نیروهای رسمی» در آموزش و پرورش برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به نیروهای رسمی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه طرح « تبدیل نیروهای قراردادی و شرکتی به نیروهای رسمی» در آموزش و پرورش برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به نیروهای رسمی در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، اظهار کرد: این طرح به‌صورت عادی اعلام وصول شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان این مجلس باقی نمانده و طرح‌ عادی هم فراوان داریم و طرح‌های یک‌فوریتی و دوفوریتی در مجلس داریم طبیعتا خیلی زمان به آن نخواهد رسید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این قول را می‌دهم با اخذ امضای 50 نماینده این طرح را خارج از دستور و به‌صورت خاص وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شود.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه در نظر داریم براساس ماده 104 آیین‌نامه داخلی اجرایی با گرفتن امضای 50 نماینده فوریت و هرچه زودتر دستور بررسی آن را دهیم، گفت: هر چند می‌دانیم که آمار نیروها بسیار بالاست و شاید 350 هزار نفر است، بنابراین سعی ما بر آن است تعیین وضعیت این تعداد را طی مدت زمانی و براساس سابقه بیشتر در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: امضای این طرح را از روز یک‌شنبه آغاز می‌شود که 50 امضا آماده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح حق‌التدریسی‌ها، اظهار کرد: خلا این طرح به دلیل عدم حضور وزیر آموزش و پرورش بوده که آسیب زده و اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت است و اگر وزیر آموزش و پروروش بود زودتر دفاع می‌کرد و در دستور کار قرار می‌گرفت، ولی به‌دلیل عدم حضور وزیر این طرح تاخیر افتاد.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: برای وزیر جدید پیشنهادی که قرار است ازسوی دولت قرار است بیاید پیش‌شرط تعیین خواهیم کرد که نخست باید این طرح را تعیین تکلیف کند.

وی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها در مجلس در اولویت قرار دارد به‌طوری‌که یکی از پیش‌شرط‌های ما برای دادن رای این است، گفت: چون دارد زمان کشته می‌شود و ما باید 13 شهریور ماه سال گذشته که این قانون را مصوب کرده بودیم و دولت باید طی مدت دو ماه تکلیف را مشخص می‌کرد این همه زمان دارد می‌رود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال این بودیم دانشگاه فرهنگیان در زمان تابستان که با داشتن ظرفیت خالی بود برای آموزش این افراد در نظر بگیریم که آنها این زمان را از دست می‌دهند اما امیدواریم هرچه زودتر به خودشان بیایند تا بتوانیم اول مهر تکلیف این افراد را مشخص کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز