بهره‌مندی ۸۲۱ کودک دچار سوء تغذیه استان تهران از سبد غذایی

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۹:۱۲:۵۰
کد خبر: ۸۷۳۷۰۴
بهره‌مندی ۸۲۱ کودک دچار سوء تغذیه استان تهران از سبد غذایی
مدیر کل کمیته امداد استان تهران از بهره مندی 821 کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه در بهار 98 از سبد غذایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حمیدرضا شیران با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف به‌صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، ادامه داد: در سه ماه نخست امسال ۸۲۱ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری مراکز بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی‌شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به صورت میانگین 100 هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود، بیان کرد: والدین کودکان مبتلا به سوء تغذیه از طریق این بن کارت  می توانند مواد غذایی مورد نیاز  کودکان خود را  فروشگاه های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

 مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: کمک به رفع سوء تغذیه کودکان یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزرات بهداشت و کمیته امداد است که بر اساس بسته غذایی پیشنهاد شده از  طرف وزارت بهداشت سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می شود.

 شیران تاکید کرد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش ماهه، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و افراد جدید جایگزین آنها می‌شوند.

وی بابیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم‌ است، افزود: خیران می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیرپنج سال مشارکت کنند.

شیران با اشاره به اینکه سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: این سبد علاوه بر کودکان تحت حمایت کمیته امداد به سایر کودکان نیازمندی که تحت حمایت نیستند تعلق می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز