دستیار وزیر ارتباطات:

هرزه نگارانه بودن ٣٠درصد از محتوای اینترنت

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۰:۵۴:۵۴
کد خبر: ۸۷۳۷۸۰
هرزه نگارانه بودن ٣٠درصد از محتوای اینترنت
دستیار وزیر ارتباطات در امور حقوق شهروندی با تاکید بر متناسب سازی محتوای فضای مجازی برای کودکان گفت: ٣٠ درصد از محتوای موجود در اینترنت حاوی مفاهیم هرزه نگارانه است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ رضا اکبری نوری در بیست و ششمین جلسه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: در جامعه ما حدود ۶٠ درصد از مردم از اینترنت استفاده می کنند و از این مقدار، ۵٠ درصد افراد زیر ١٨ سال و مشمول حقوق کودک محسوب می شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۶٠ درصد از محتوای اینترنت متعلق به بزرگسالان است در حالی که کودکان به این محتوا دسترسی دارند.

اکبری نوری اظهارداشت: هرچند اقداماتی برای ایمن سازی فضای مجازی از سوی نهادهای مختلف انجام شده و ابزارهای مختلفی تدبیر شده است اما کودکان در فضای مجازی به طور مستمر در معرض آسیب و بزه های مختلف قرار دارند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: کاهش اشراف و تأثیرگذاری والدین و مربیان به کودکان، کاهش فعالیت های فیزیکی کودکان، نفوذ بالای فناوری اطلاعات به رفتار کودکان، سردی روابط خانوادگی، مشغله بالای والدین و فضای مجازی به عنوان راه گریز برای فرزندان و شکل دهی به اوقات فراغت کودکان از جمله آسیب های فضای مجازی برای کودکان هستند.

اکبری نوری گفت: امروز فضای مجازی واقعی تر از آن چیزی است که تصور می شود زیرا زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می شود.

وی اضافه کرد: محتوا، ابزار، گستره، دسترسی ها و قوانین فضای مجازی مختص بزرگسالان است و در کنار آن خواسته این برای کودکان متناسب سازی انجام دهیم.

معاون وزیر ارتباطات اظهارداشت: قرار است وزارت ارتباطات و دادگستری با امضای تفاهم‌نامه ای در ذیل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با محوریت حقوق کودک و فضای مجازی اقدامات مشترک انجام شود.

بیست و ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با محوریت حقوق کودک و فضای مجازی با حضور وزیر دادگستری، دبیر مرجع ملی، نمایندگان ١۶ دستگاه عضو مرجع ملی و نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه حقوق کودک در وزارت دادگستری برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز