معاون آموزش متوسطه در نشست سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با مدیران و کارکنان معاونت متوسطه مطرح کرد؛

تغییر گفتمان در مدارس با اجرای سند تحول

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۳:۰۹:۳۶
کد خبر: ۸۷۳۹۱۰
تغییر گفتمان در مدارس با اجرای سند تحول
معاون آموزش متوسطه در نشست سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با مدیران و کارکنان معاونت متوسطه اظهار کرد: اعتقاد داریم سند تحول بنیادین باید گفتمان‌ها را در مدرسه تغییر دهد و مدیر مدرسه باید بتواند با تشخیص مفاهیم، برنامه‌ها را ‌پیش ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علیرضا کمرئی در نشست سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش با مدیران و کارکنان معاونت متوسطه که در این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: تعهد حرفه‌ای کارکنان از ویژگی این حوزه است بنابراین با تلاش مضاعف رشد این معاونت در آینده چشمگیر خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه گفت: بر اساس اسناد فرادستی توسعه کمی و کیفی در دستور کار این معاونت است و بر اساس چشم‌انداز ۲۰ساله کشور فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این معاونت به نمایندگی از وزارت آموزش ‌و پرورش در ۱۵کمیسیون مختلف ازجمله کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عضویت دارد و پیگیر سیاست‌های وزارت آموزش ‌و پرورش در خارج از حوزه ستادی است.

معاون آموزش متوسطه این معاونت را دارای جایگاه ویژه‌ای دانست و تصریح کرد: خروجی آموزش‌ و پرورش کشور در دوره متوسطه است، لذا آموزش‌هایی که در دوره‌های تحصیلی داده می‌شود، در دوره متوسطه عینیت پیدا می‌کند لذا دوره متوسطه، دوره‌ای کلیدی است.

وی اضافه کرد: نقش مدیریت و راهبردی را در این معاونت دنبال می‌کنیم و برای این کار با انسجام شکل‌گرفته در دوره متوسطه فعالیت می‌کنیم.

کمرئی گفت: برنامه‌های سند تحول، برنامه درس ملی، برنامه ویژه مدرسه و طرح تعالی مدیریت از حوزه‌های کاری و فعالیت‌های این معاونت است.

وی افزود: با توجه به وجود سند تحول بنیادین و سایر طرح ها، تلاش داریم در اولین قدم، بین برنامه‌های این معاونت انسجام مفهومی ایجاد کنیم تا مدل مفهومی منسجمی شکل گیرد زیرا بخش زیادی از پراکندگی‌ها نتیجه آشفتگی در عدم هماهنگی بین طرح‌ها خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اجرای موفق طرح‌ها را نیازمند همکاری سایر معاونت‌ها دانست و افزود: اعتقاد داریم سند تحول بنیادین باید گفتمان‌ها را در مدرسه تغییر دهد و مدیر مدرسه باید بتواند با تشخیص مفاهیم، برنامه‌ها را ‌پیش ببرد.

وی افزود: برنامه تعالی یک سیستم توسعه مدیریت است و ابزاری برای ارائه سند درس ملی است و موازی کاری با سایر برنامه‌ها ندارد.

 کمرئی ادامه داد: ۳۳هزار و ۷۵۵آموزشگاه متوسطه در برنامه تعالی مدیریت تحت پوشش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: توسعه نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد لذا طراحی الگویی برای توسعه حرفه‌ای مدیران در دستور کار است و در این راستا ۴۰برنامه داریم.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به وجود اهمیت گروه‌های آموزشی، اظهار کرد: در سال قبل که پایه دوازدهم در حال استقرار بود گروه‌های آموزشی توانستند مشکلات را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه غنی‌سازی حوزه‌های یادگیری، مسابقات در چند سطح اجرا می‌شود و به‌عنوان یک رخداد علمی، اعلام می شود.

کمرئی سیاست‌های این معاونت را در راستای خلق موقعیت‌های یادگیری اعلام و عنوان کرد: انتظار داریم این معاونت و نقش راهبری آن به‌عنوان آموزش رسمی کشور است، بیش‌از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شایان‌ذکر است؛ دراین نشست سه نفر ازکارکنان به نمایندگی از معاونت آموزش متوسطه به ایراد سخن پرداختند.

تشریح برنامه تعالی مدیریت، عدم اجرای طرح‌های موازی در مدارس، تقویت مالی معاونت آموزشی، لزوم تقویت مالی آموزش متوسطه، ضرورت وجود نیروی انسانی مناسب تحول، تربیت نیروی انسانی جوان و زمینه انتقال تجارب به آن‌ها، افزایش جذب سرباز معلم‌ها به‌ویژه برای مناطق محروم، تربیت مدیران مدارس ازجمله مطالب مطرح‌شده بود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز