تسهیل دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت روان

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۶:۰۸:۵۳
کد خبر: ۸۷۴۶۰۷
تسهیل دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت روان
مراسم امضای تفاهم نامه فی مابین معاونت مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اداره کل سلامت شهرداری تهران؛پیش از ظهر امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این تفاهم نامه با هدف "تسهیل دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت روان" و با حضور دکتر بهزاد وحید نیا؛ معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور و دکتر زینب نصیری، مدیر کل سلامت شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و کارشناسان هر دو حوزه امضا شد.

دکتر وحید نیا با اشاره به اینکه اقدامات این تفاهم نامه از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت:طی سال گذشته و امسال، با همکاری هر دو نهاد، فعالیت های منجر به سلامت روان در جامعه رشد و گسترش زیادی پیدا کرده است و این امر باعث  افزایش کیفیت زندگی برای افراد جامعه خواهد شد، که هدف غایی دولتهاست.  

وی افزود: با توجه به مشکلات مختلف؛ لزوم طراحی و اقدام مثبت بسیار هوشمندانه مبتنی بر فعالیت های بومی، دسترسی آسان به خدمات و عدالت در گسترش خدمات احساس می شد و مجموعه شهرداری تهران با نگاه مطلوب و روبه توسعه ای  که به این موضوع دارد، باعث شد که ما نیز بتوانیم از قبل این تفاهم نامه در بهروزی مردم شهر تهران ایفای نقش کنیم.

معاون امور مشاوره و روان شناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سابقه طولانی سازمان بهزیستی در سطوح مختلف پیشگیری گفت:با امضای این تفاهم نامه، علاوه بر گسترش مراکز سلامت روان، تشکل ها و سازمان های مردم نهادتوانند با برنامه ریزی صحیح اجتماع محور و مبتنی بر ظرفیت های بومی نتایج بهتر به بار آورند.

انگ زدایی از دریافت خدمات سلامت روان در جامعه

دکتر زینب نصیری با اشاره به وارد شدن اداره سلامت روان در ساختار اداره کل سلامت شهرداری از ابتدای سال ۱۳۹۷، گفت: پس از تشکیل این اداره، فعالیت های ما با توجه به مطالبات و انتظاری که از ما می رفت، متفاوت شد و با توجه به همین موضوع و در بازبینی تعاملات خود با شرکای اجتماعی دولتی و غیر دولتی خود، ارتباط بسیار قوی با انجمن های علمی- تخصصی سلامت روان گرفتیم.

وی گفت :با انعقاد این تفاهم نامه می توانیم به سرعت، مجوز ۲۱ مرکزی که در مناطق ۲۲ گانه تهران  کار را شروع کرده اند؛ ازبهزیستی دریافت کنیم و در فاز دوم باقی محلاتی که ظرفیت های این حوزه را دارند و از نظر کیفیت و کمیت به مراکز سلامت روان سطح کشور می رسند، و فاقد مرکزسلامت روان هستند، مراکز جدید ایجاد کنیم.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: خدمات دسترس پذیرتر به خصوص در محلاتی که سلامت روان در آنها  اهمیت بیشتری دارد و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های بهزیستی و شهرداری، از امتیازات این تفاهم نامه است که می تواند منجر به  انگ زدایی از دریافت خدمات سلامت روان در جامعه شود.

نظر شما