توانمندسازی زنان روستایی با تخصیص اعتبارات خرد

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۲۱:۲۷
کد خبر: ۸۷۵۰۲۳
توانمندسازی زنان روستایی با تخصیص اعتبارات خرد
معصومه ابتکار از یک مرکز کارآفرینی در اقبالیه قزوین، از طرح گلیم‌بافی روستای رزجرد قزوین و یک واحد پرورش دام متعلق به یک بانوی کارآفرین شهرستان آبیک،بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی توسط وزارت جهادکشاورزی و تخصیص اعتبارات خرد به آنها گام موثر دولت در راستای توانمندسازی زنان روستایی است.

معصومه ابتکار در بازدید از یک واحد پرورش دام متعلق به یک بانوی کارآفرین در شهرستان آبیک، افزود: حضور بانوان ایرانی در سال‌های اخیر در عرصه کارآفرینی به ویژه در زمینه تولیدات کشاورزی و پرورش دام رشد داشته و دولت نیز حامی این بانوان کارآفرین است.

وی اضافه کرد: دولت تلاش می کند با توسعه آموزش بانوان در عرصه تولید و برند سازی، شبکه سازی و بازاریابی از این فعالیت‌ها نهایت حمایت را داشته باشد.

ابتکار با اشاره به نامگذاری امسال به رونق تولید، گفت: در طرحی که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در حال اجرا است کارآفرین به طور تخصصی در زمینه تولید محصول سالم آموزش دیده و اقدام به تولید می‌کند که این طرح با استقبال کارآفرینان روستایی مواجه شده است.

وی گفت: در این راستا با ایجاد و توسعه صندوق‌های خرد زمینه ارائه تسهیلات و پشتوانه‌های مالی برای زنان روستایی فراهم می‌شود.

معاون رئیس جمهوری هدف اصلی فعالیت‌ها و حمایت‌ها را زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: در این راستا آموزش‌های گروهی و مهارتی، مدیریت بنگاه در چرخه ارزش و شبکه سازی مواد اولیه و فروشگاه‌ها در استان‌ها در دستور کار است که هسته اولیه آن توسط دولت تأمین می‌شود اما استان‌ها نیز باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

معاون رئیس جمهوری از یک مرکز کارآفرینی در اقبالیه قزوین بازدید کرد

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه سفر یک روزه خود به قزوین از یک مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه بازدید کرد.

شهردار اقبالیه در این بازدید در خصوص این مرکز گفت: مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه سال ۹۵ با نگاه به اقشار آسیب پذیر شهر و افرادی که نیازمند حمایت دستگاه‌های حمایتی هستند دایر شد.

مهران اکبرپور افزود: این مرکز در ابتدا صرفاً آموزشی بود اما اکنون با رویکرد ارتقای تولید و ایجاد بازار اشتغال ثابت، تولید را هم به فعالیت‌های خود افزوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ زن در کارگاه و ۷۰ زن خانه دار از منزل با این مرکز همکاری دارند.

اکبرپور ادامه داد: این مرکز با کمتر از پنج میلیارد ریال اعتبار فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون نیز بیش از ۵۰ میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی شهرداری است.

شهردار اقبالیه افزود: مرکز کارآفرینی شهرداری در ابتدای فعالیت خود ۵۰۰ نفر را در زمینه دوخت لباس آموزش داد که هم اکنون بخشی از آنها در همین مرکز و بخشی نیز در جاهای دیگر مشغول فعالیت هستند.

اکبرپور با اشاره به توسعه و افزایش تنوع این مرکز در آینده افزود: یک فروشگاه کارآفرینی نیز به منظور بازاریابی تولیدات مرکز راه اندازی می‌شود.

بازدید ابتکار از طرح گلیم‌بافی رزجرد قزوین

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان وخانواده از گلیم بافی بانوان در روستای رزجرد شهرستان قزوین بازدید کرد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به همراه عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شوراها و جمعی از مدیران استان از طرح گلیم بافی بانوان در روستای رزجرد شهرستان قزوین بازدید کرد.

در این کارگاه که به همت یکی از زنان کارآفرین روستای رزجرد راه‌اندازی شده است، بیش از ۷۰ نفر از بانوان روستا به گلیم‌بافی اشتغال دارند.

نجفی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در این بازدید، بر ضرورت تشکیل تعاونی های تولید صنایع دستی توسط بانوان روستایی تاکید کرد و افزود: در صورت تشکیل تعاونی‌ها، بانوان کارآفرین می‌توانند از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کنند که با تحقق این مهم، مشکلات مربوط به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی رفع می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز