مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد؛

انعقاد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۱۰۰۰ واحدبا هدف باز آفرینی بافت فرسوده

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۸۷۵۵۵۲
انعقاد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۱۰۰۰ واحدبا هدف باز آفرینی بافت فرسوده
محمدحسن علمداری از انعقاد قرارداد میان این بانک و دولت برای پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ قرارداد مربوط به بازآفرینی بافت فرسوده درون شهرها در قالب طرح اقدام ملی منعقد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به پیگیری و همکاری دو جانبه دولت و شهرداری در راستای اجرای طرح اقدام ملی با هدف سرعت‌گیری بازآفرینی بافت‌فرسوده سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به تاکید مدیر عامل بانک‌مسکن در راستای استفاده از ظرفیت و توان حداکثری برای پرداخت تسهیلات به این طرح، بانک فعالیت خود برای اجرای این طرح را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: مطابق با پیگیری‌های انجام شده مطابق با تفاهم انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، تاکنون بیش از یک‌هزار قرارداد مربوط به بازآفرینی بافت‌فرسوده درون شهرها در قالب طرح اقدام ملی منعقد شده است.

به گفته وی علاوه بر این بخش، در خصوص سایر سرفصل‌های طرح اقدام ملی در حوزه شهرهای جدید و بنیاد مسکن نیز در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌های دو جانبه برای کمک به اجرای این بخش از طرح هستیم.

مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن همچنین اعلام کرد: بانک عامل بخش مسکن علاوه بر استفاده از توان حداکثری خود برای کمک به اجرای طرح اقدام ملی، پیگیری‌های لازم و متعدد خود برای تحقق وعده تعیین‌تکلیف واحدهای طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری انجام داده است.

وی با اشاره به آخرین بخشنامه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن‌مهر تصریح کرد: مطابق با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، قرار است در راستای شتاب بخشیدن به تکمیل واحدهای مسکن مهر برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت که دست‌کم پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارند اما به مرحله تکمیل و افتتاح نرسیده‌اند، سقف تسهیلات مسکن مهر در پردیس از ۴۰ میلیون تومان فعلی به حداکثر ۵۰ میلیون تومان و در سایر مناطق از ۴۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان افزایش پیدا کند. از این رو قرار است تا پایان پرونده طرح مسکن مهر، بانک‌ مسکن به همراه دولت از این طرح حمایت مالی ویژه‌ای انجام دهد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل تامین کننده منابع مالی طرح مسکن مهر همراستا با دولت نقش مهمی در تکمیل این پروژه داشته است، به پایگاه خبری بانک‌مسکن، گفت: بانک مسکن طی سال‌های گذشته از تمامی ظرفیت تسهیلات‌دهی خود برای تامین اعتبار لازم واحدهای مسکونی در قالب این طرح استفاده کرده است. به‌گونه‌ای که مطابق با جدیدترین اطلاعات مربوط به کارنامه تسهیلات‌دهی این بانک به طرح مسکن‌مهر مشخص شده است از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان خردادماه سال جاری به ۳ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۰۸ واحد مسکن مهر به ارزش ۵۳ هزار و ۲۹۹ میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون نیز بانک مسکن آمادگی کامل برای اجرای دستورالعمل جدید شورای پول و اعتبار را دارد، افزود: مطابق با بررسی‌های انجام شده بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول سقف جدید تسهیلات معادل ۴۵ و ۵۰ میلیون تومان خواهند شد. بانک مسکن نیز تمام تلاش و پیگیری‌های لازم را برای تنظیم قراردادهای تسهیلات متمم در اسرع وقت انجام خواهد داد.

نظر شما