راه های موثر کاهش التهاب در مبتلایان به آرتریت روماتوئید

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۸۷۵۶۵۰
راه های موثر کاهش التهاب در مبتلایان به آرتریت روماتوئید
التهاب ریشه بسیاری از بیماری های مزمن از جمله آرتریت روماتوئید است. التهاب نقش مهمی در ابتلا به بیماری های قلبی، آسم و برخی سرطان ها دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ آرتریت روماتوئید یک بیماری مفصلی است که با آسیب و التهاب، سفتی، تورم و درد در مفاصل و ضعف و خستگی خود را نشان می دهد. این بیماری جزو بیماری های خودایمنی مزمن محسوب می شود. زنان، سیگاری ها و افراد دارای سابقه خانوادگی ابتلا، بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

اگرچه التهاب مشخصه اصلی آرتریت روماتوئید است، اما برای کاهش آن، راهکارهایی پیشنهاد شده:

مصرف داروهای ضد التهاب: بسیاری از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تحت عنوانNSAIDsمعمولا برای مبتلایان به آرتریت تجویز می شوند. این داروها شامل ایبوپروفن، ناپروکسن، و آسپرین است. توجه داشته باشید که استامینوفن یک مسکن کاهنده درد بوده و خاصیت ضد التهابی ندارد.

دریافت مکمل های روغن ماهی: مصرف روزانه 2 تا 3 گرم از این مکمل ها که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید مفید به نظر می رسد. زنجبیل و زردچوبه نیز خواص ضد التهابی دارند.

مطلب پیشنهادی:

خانم ها با احتیاط این دارو مصرف کنند

سزارین چه تأثیری بر روی هوش کودکان دارد؟

بد بوی باد شکم به این 8 دلیل

درمان تشنج با یک سبزی

پیروی رژیم غذایی ضد التهابی: در یک رژیم غذایی ضد التهابی چربی های اشباع شده و ترانس جایگاهی ندارند. در عوض غذاهای غنی از اسید آلفالینولنیک جای چربی های مضر را می گیرند. از اسید آلفالینولنیک جزو اسیدهای چرب امگا 3 است. رژیم غذایی مدیترانه ای نمونه خوبی از یک رژیم غذایی ضد التهابی است. پایه این رژیم بر اساس میوه ها، سبزیجات، دانه های کامل، آجیل، لوبیا و سایر حبوبات است. در این رژیم به افراد توصیه می شود که در هفته چند بار غذاهای دریایی و ماهی بخورند. تخم مرغ، پنیر و ماست در رژیم غذایی مدیترانه ای در حد متوسط مصرف شده و از شیرینی ها و گوشت قرمز چرب به طور کامل اجتناب می شود چون این غذاها فرایند التهاب را وخیم تر می کنند.

حفظ وزن در محدوده سالم: تجمع بیش از حد چربی در بدن و افزایش سایز کمر معمولا با التهاب همراه است. به گفته محققان بین التهاب و چاقی رابطه مستقیم وجود دارد. اگر مبتلا به آرتریت روماتوئید هستید، توجه داشته باشید که شاخص توده بدنی شما در محدوده نرمال قرار گیرد. کاهش وزن با کاهش قابل توجه التهاب همراه است.

انجام ورزش های هوازی: ورزش یک راه عالی برای کاهش علائم التهاب است. به گمان برخی مبتلایان به آرتریت روماتوئید، فعالیت بدنی باعث بدتر شدن وضعیت بیماری آنها می گردد. این در حالی است که به عقیده متخصصان، انجام 30 تا 45 دقیقه ورزش هوازی برای 5 روز در هفته التهاب را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

ترک سیگار و دوری از استرس: مبتلایان به آرتریت باید سیگار را برای همیشه فراموش کنند چون سیگار التهاب را وخیمتر می کند. علاوه بر این، سطوح بالای استرس، درد ناشی از التهاب مفاصل و نیز کمردرد را تشدید می ‌کند.

خواب کافی: خواب بی کیفیت با افزایش التهاب همراه است. البته توجه داشته باشید که تعیین مدت زمان مناسب خواب، برای همه افراد یکسان نیست. برخی افراد ممکن است به 10 ساعت خواب شبانه نیاز داشته باشند و برخی کمتر. یک فرد سالم به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. داشتن خواب کافی و سالم در کنار رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌ جسمی از فاکتورهای تاثیرگذار در کاهش فرایند التهاب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز