رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سامانه ملی فرزندخواندگی به زودی رونمایی می‌شود 

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۲۱:۵۳:۲۳
کد خبر: ۸۷۵۸۴۱
سامانه ملی فرزندخواندگی به زودی رونمایی می‌شود 
رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن بازدید از نمایشگاه الکامپ در آئین سامانه خدمت‌گیرندگان، با بیان اینکه این سامانه در راستای استقرار دولت الکترونیک و سیاست شفاف سازی با اطلاعاتی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری راه اندازی شده است، گفت: تمامی خدمات بهزیستی در اتاق شیشه ای در حال شکل گیری است. 

   به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  «وحید قبادی دانا»  ضمن بازدید از نمایشگاه الکامپ در آئین سامانه خدمت‌گیرندگان، با بیان اینکه این سامانه در راستای استقرار دولت الکترونیک و سیاست شفاف سازی با اطلاعاتی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری راه اندازی شده است، گفت: تمامی خدمات بهزیستی در اتاق شیشه ای در حال شکل گیری است و از این پس تمام خدمت گیرندگان میتوانند اطلاعات مالی خود را در این سامانه دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در این سامانه ۲۲ هزار قرارداد و تفاهم نامه، اطلاعات بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پیمانکار و اطلاعات بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد ملکی متعلق به بهزیستی بر روی سامانه اطلاع رسانی این سازمان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در طول ۶ ماه اخیر مستمری یک میلیون و ۸۰ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی به صورت الکترونیکی پرداخت شده است گفت: پرداخت یارانه یکهزار مرکز شبانه روزی معلولیت، سالمندان و بیماران روانی به صورت الکترونیک به حساب خیریه پرداخت می‌شود. همچنین یارانه ۲۶ هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی از اردیبهشت ماه به صورت الکترونیکی پرداخت شده است.

قبادی دانا با بیان اینکه مقرر شد سایر فعالیت‌های بهزیستی در حوزه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت شود، بیان کرد: مراحل پایانی این اقدام در حال اجراست و در روزهای آتی این سامانه افتتاح می‌شود؛ لذا با افتتاح سامانه ملی فرزندخواندگی کسانی که تمایل دارند فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست را تحت تکفل خود قرار دهند، اطلاعاتشان به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با بیان اینکه هدف ما از ایجاد این سامانه کوچک سازی مراکز نگهداری از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست است یادآور شد: با این اقدام امیدواریم در آینده هیچ فرزند بدسرپرست و بی سرپرستی در مکانی غیر از بستر خانواده نگهداری نشود.     

 

نظر شما