سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان؛

تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی با رویکرد عدالت آموزشی

۱۳۹۸/۰۵/۰۴ - ۱۰:۴۳:۴۷
کد خبر: ۸۷۶۲۲۰
تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی با رویکرد عدالت آموزشی
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان از بهره برداری از ۵۰ کلاس درس در شهرستان مسجد سلیمان تا قبل از مهرماه ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سید جواد حسینی در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: هفته گذشته معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت گزارشی از سفر خود به خوزستان ارائه کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت مدارس مسجد سلیمان شد، از این رو در بازدید امروز وضعیت آسیب دیدگی به این مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان صاحب رتبه برتر کشوری در حوزه خیرین مدرسه ساز است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۵۰۰  خیر مدرسه ساز در خوزستان فعالیت دارند که این امر شایسته تقدیر است.

حسینی با اشاره به اینکه با مدیریت استاندار خوزستان طرح های نوآورانه ای در استان اجرا شده است، اظهار کرد: کشور ما دارای منابع فراوانی است اما با توجه به مشکلات کشور، لازم است از این منابع با برنامه ریزی مناسب استفاده کرد البته گشایش های اقتصادی با پیروی از برنامه جامع اقتصادی محقق می شود.

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به نوسازی مدارس خوزستان، خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی اختصاص یافته به نوسازی مدارس خوزستان از ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

حسینی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به آموزش و پرورش است، توضیح داد: در سال ۹۲ نه درصد و امسال بیش از ۱۳ درصد به اعتبارات آموزش و پروزش اختصاص یافته است و علاوه بر بودجه سنواتی دو هزار میلیارد نیز به استان خوزستان تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: از اول مهر طرح رتبه بندی معلمان اجرایی می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته از همه ظرفیت ها برای اجرایی شدن سند تحول بهره خواهیم برد.

حسینی با بیان اینکه هیچ آموزش و پرورشی در دنیا با اتکا به منابع ملی ارتقا پیدا نمی کند، گفت: علاوه بر اعتبارات دولتی، باید خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در آموزش و پرورش تقویت شوند و دستگاه های حامی آموزش و‌ پرورش و‌ صنایع به یاری آموزش و پرورش بیایند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر نظام مند کردن ساعات درسی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت برنامه درسی داریم که در دنیا حدود ۸ هزار ساعت است.

وی با اشاره به راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در راستای بهبود وضعیت نیروی انسانی در کشور؛ تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و همچنین ظرفیت ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری از جمله مهمترین راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت کشور در حوزه نیروی انسانی است.

حسینی افزود: آزاد سازی ظرفیت های نظام تعلیم و‌ تربیت برای خلق ثروت از جمله راهبردهای اصلی آموزش و پرورش در حوزه توانمندسازی بدنه آموزش و پرورش است و بدون تردید ارائه چنین طرحی به مجلس شورای اسلامی که با اندیشه های تولید ثروت برای نهاد تعلیم و تربیت است؛ با موافقت مجلس شورای اسلامی همراه خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهبود وضعیت شاخص فضاهای آموزشی در استان خوزستان، تصریح کرد: استاندار و‌ سازمان نوسازی تصمیم گرفته اند کلاس های کانکسی در استان وجود نداشته باشد که این امر شایسته تقدیر است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا اول مهر باید بیش از ۵۰ کلاس درس در شهرستان مسجد سلیمان آماده بهره برداری شود.

حسینی در پایان تاکید کرد: مهمترین سیاست وزارت آموزش و پرورش تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی با رویکرد عدالت آموزشی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز